۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳

شهردار منطقه ۲ تهران:

سومین همراه سرای بیمار در محله طرشت راه‌اندازی می‌شود

سومین همراه سرای بیمار در محله طرشت راه‌اندازی می‌شود

شهردار منطقه ۲ تهران از راه‌اندازی سومین همراه سرای بیمار به منظور اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی از راه‌اندازی سومین همراه سرای بیمار به منظور اسکان بلندمدت همراهان و بیمارانشان در محله طرشت خبر داد و گفت: مدیریت شهری منطقه ۲ تهران در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین حفظ شأن و کرامت همراهان و خانواده بیماران بستری در بیمارستان‌ها، در دو مجموعه میزبان همراهان بیمار است.

شهردار منطقه ۲ تهران افزود: پس از اتصال همراه سراهای منطقه ۲ تهران به شبکه رها این امکان فراهم شد که از تمامی بیمارستان‌های شهر تهران با همکاری مددکاری بیمارستان‌ها پذیرش انجام شود و همین موضوع افزایش متقاضی را به دنبال داشته است.

وی افزود: با توجه به پروتکل‌های تعیین شده، مدت زمان اسکان در این مراکز سه روز است در حالی‌که همراهان بیماران پیوندی، عفونی، سرطانی نیاز به حضور بلندمدت در پایتخت دارند و در همین راستا سومین همراه‌سرا در منطقه با همکاری خیّران در حال آماده‌سازی است.

صالحی ادامه داد: این همراه‌سرا به دلیل حضور بیماران پیوندی و عفونی نیازمند امکانات متفاوتی با سایر همراه‌سراها است؛ در واقع اتاق‌ها و تخت‌هایش باید ایزوله و پزشک و پرستار هم در آن مستقر شود.

به گفته شهردار منطقه ۲ تهران این همراه‌سرا در محله طرشت، بالاتر از میدان سما در سه طبقه و ظرفیت اسکان ۱۵ خانوار در حال آماده‌سازی است.

کد خبر 5653068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha