۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸

فرماندار اردبیل:

همنشینی با قرآن چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را به حداقل می‌رساند

همنشینی با قرآن چالش‌های اجتماعی و فرهنگی را به حداقل می‌رساند

اردبیل - فرماندار اردبیل گفت: هم نشینی با قرآن و اهل بیت تأثیر شگرف در بازدارندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و چالش های فرهنگی و اجتماعی را به حداقل می رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از منتخبین مسابقات قرآن، عترت و نماز ناحیه دو اردبیل اظهار کرد: به عنوان خادمان آموزش و پرورش مسئولیت داریم تا دانش آموزان را در مسیر قرآن و عترت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز چالش‌های اجتماعی و فرهنگی متعددی به سراغ افراد می‌آید و قرآن می‌تواند دانش آموزان را از این آسیب‌ها مصون سازد.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه هم نشینی با قرآن و اهل بیت تأثیر شگرف در بازدارندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: اگر می‌خواهیم به مدینه فاضله دست یابیم، لازمه آن تمسک به قرآن کریم و اهل بیت (ع) می‌باشد.

در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز رسالت مهم نظام تعلیم و تربیت، پرورش معنویت در دانش آموزان است، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه تعلیم و تربیت، آموزش معارف دینی برای پرورش روح معنویت در دانش آموزان است.

سیدغلامحسن خلیلی موسوی با بیان اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته، افرادی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند تأثیر کمتری در مقابل آسیب‌های اجتماعی می‌گیرند، افزود: بر اساس ساحه تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین که متأثر از آیات قرآن کریم معرفی شده مطلوب‌ترین خروجی تربیتی برای دانش آموزان، تربیت دینی و قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌ها در آموزش و پرورش، استعدادیابی و استعداد پروری دانش آموزان است، افزود: استعدادیابی دانش آموزان از طریق مدارس و مراکز پرورشی و فرهنگی اتفاق می‌افتد اما در بحث استعدادپروری خواهان همکاری سایر ارگان‌ها و شرکای فرهنگی هستیم.

در این همایش از منتخبین مسابقات قرآن، عترت و نماز ناحیه به اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5653251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha