۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری جشنواره «دوست من کتاب» در همدان

برگزاری جشنواره «دوست من کتاب» در همدان

همدان_دبیر علمی جشنواره «دوست من کتاب» گفت: همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها جشنواره «دوست من کتاب» در همدان برگزار می‌شود.

مسعود طاهری عضد در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این جشنواره در قالب شعر کودک و نوجوان و داستان کودک و نوجوان برگزار می‌شود و موضوعات آن شامل کتاب و فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه، مرکز اجتماعی و فرهنگی کتابیاران، خیرین کتاب، کتابخانه ساز و کتابداران است.

وی در ادامه از مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۱۴۰۱ مصادف با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها نام برد و خاطرنشان کرد: شرایط شرکت در جشنواره شامل همه گروه‌های سنی اعم از کودک ۷ تا ۱۲، نوجوان ۱۳ تا ۱۷، بزرگسال بالای ۱۸ سال است.

دبیر جشنواره در ادامه با بیان اینکه آثار گروه‌های سنی، جداگانه داوری می‌شود و تخصیص جوایز به صورت مجزا در هر بخش خواهد بود گفت: محدودیت در تعداد و قالب اشعار وجود ندارد و آثار باید در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باشد.

طاهری عضد تشریح کرد: داستان کودک نسبت به نوجوان از لحاظ حجم محدودتر است، اما به طور کل داستان‌ها کوتاه باید ارسال شود و بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه نباشد و در ذیل آثار ارسالی نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی، شماره تماس و نشانی خود را حتماً بنویسند.

وی در پایان گفت: ارسال آثار از طریق سامانه samakpl.ir سامانه سامانه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی بله، ایتا و واتساپ با شماره ۰۹۳۷۸۵۶۸۳۸۸ است و اختتامیه جشنواره نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

کد خبر 5654146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha