۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

شکاف بین وزارت ورزش و شرکت توسعه/احتمال جابجایی مدیر و رفتن یوسفی

شکاف بین وزارت ورزش و شرکت توسعه/احتمال جابجایی مدیر و رفتن یوسفی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درحالی اخیرا احکامی را صادر کرده که جایگاه خودش در این شرکت از ثبات به تزلزل تغییر وضعیت پیدا کرده و احتمال جابجایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که از آن به عنوان «حیات خلوت» ورزش یاد می‌شود، به واسطه بسیاری از تصمیمات بی سابقه مدیریتش در رابطه با فدراسیون‌ها و حتی سرخابی‌ها طی ماه‌های اخیر محلی برای عرض اندام شده بود و انتقادات زیادی را متوجه خود ساخته بود امروز خود با چالش درونی مواجه شده است که صندلی مدیریت و جابه جایی روی آن دلیلش به حساب می‌آید؛ موضوعی که از «احتمال و شاید» به «قطعیت» نزدیک تر شده است.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنان در حال انجام اقداماتی است که حیات مدیریتی اش را نشان می‌دهد به خصوص با احکامی که برای زیر مجموعه‌های خود صادر کرده است.

علیرضا عاصم یوسفی امروز چهارشنبه طی حکمی سرپرست مجموعه ورزشی انقلاب را منصوب کرد. هفته گذشته او برای ور زشگاه آزادی و مدیریتش حکم صادر کرده بود. به نظر می‌رسد اما این احکام آخرین احکامی باشد که وی در ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به عنوان مدیرعامل این شرکت صادر کرده است!

علیرضا عاصم یوسفی اولین فردی بود که در دوره تصدی وزارت ورزش توسط حمید سجادی و با حکم او وارد چارت مدیریتی این وزارتخانه شد. در واقع جابه جایی سجادی به عنوان وزیر ورزش دولت سیزدهم با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و معرفی عاصم یوسفی به عنوان سرپرست جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی (۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰) آغاز شد.

این حکم اتفاقاً به واسطه پیشینه غیر ورزشی عاصم یوسفی انتقاداتی را متوجه وزیر تازه راه یافته به ورزش کرد با این حال چهار ماه بعد (۱۴ دی ماه ۱۴۰۰) حکم صادر شده از سرپرستی به مدیریت تغییر کرد. این در حالی است که پیش از آن برخی سخت گیری های شرکت توسعه در رابطه با فدراسیون‌های ژ یمناستیک و چوگان و حتی رد پای ایجاد شده در لیگ برتر فوتبال که تأخیر در آغاز دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت یکی از آنها بود، انتقاداتی را متوجه این شرکت کرده بود و حتی آنها را رو در روی هم قرار داده بود.

بعد از آن هم مشابه این چالش‌ها برای دیگر فدراسیون‌ها ایجاد شد مانند تنیس و واگذاری زمین‌هایش در مجموعه انقلاب و حتی مشکلاتی که در رابطه با ورزشگاه آزادی و مدیریت احمد مددی در این ورزشگاه ایجاد شد، فردی که دو هفته پس از استعفا از مدیریت استقلال از خودِ عاصم یوسفی حکم گرفت، اتفاقاً این انتصاب انتقادات زیادی را به همراه داشت و در نهایت هم به برکناری او (مددی) منجر شد.

در جریان تمام این اتفاقات نادر و مسیر پرفراز و نشیب ایجاد شده برای فیصله دادن دعواهای ایجاد شده، وزارت ورزش هیچ واکنشی نداشت جز اینکه تماشاگر دعوای خودی‌ها باشد. حتی وقتی فدراسیون وزنه برداری هم در آستانه برگزاری لیگ گرفتار پلمپ سالن خود شد.

به نظر می‌رسد اما مجموع همه این اتفاقات که در تاریخ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بی سابقه بوده است چالشی میان این شرکت و وزارت ورزش ایجاد کرد که به مرور عمیق و عمیق‌تر شد تا آنجا که به تعیین مدیری جدید برای این شرکت منجر خواهد شد.

البته این موضوعی است که طی ماه‌های گذشته هم مطرح بود اما امروز به حدی جدی تر شده که حتی از گزینه‌ای مانند مهیار عسگریان هم به عنوان گزینه جدید یاد می‌شود.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که بزودی جابه جایی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایجاد می‌شود که اگر چنین شود یعنی عمر مدیریت عاصم یوسفی در این شرکت ۱۵ ماه می‌شود در حالیکه حسن کریمی مدیرعامل پیشین شرکت توسعه دوره‌ای ۴۴ ماهه داشت.

کد خبر 5655010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha