۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۷

وزیر صمت مطرح کرد؛

گلایه از محدودیت‌های بانکی در شهرهای کوچک در زمینه سقف اعتبارات

گلایه از محدودیت‌های بانکی در شهرهای کوچک در زمینه سقف اعتبارات

بیرجند- وزیر صمت گفت:علت اینکه شرکت‌های معدنی، نقدینگی خود را در بانک‌های شهرهای بزرگ قرار می‌دهند، محدودیت‌های بانکی در شهرهای کوچک در زمینه سقف اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین ظهر پنج شنبه در جمع مدیران و کارکنان شرکت چدن کویر خاوران اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معادن و ذخایر معدنی دارد.

وزیر صمت اظهار کرد: کاری که سال گذشته برای شناسایی ذخایر معدنی انجام شد، کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

فاطمی امین ادامه داد: معمولاً سه سال طول می‌کشید تا نتایج شناسایی پهنه‌های بزرگ ذخایر معدنی مشخص شود، اما این بار کمتر از یک سال نتایج، نهایی شد.

وی بیان کرد: ذخایر بسیار خوبی از معادن کروم، منگنز، طلا و سنگ‌آهن در این استان در مرحله شناسایی عمومی و آماده واگذاری است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه نتیجه سرمایه‌گذاری دولت در شناسایی معادن در خوسف را امیدبخش دانست است، گفت: در بودجه سال جاری و سال آینده به دنبال حقوق دولتی معادن هستیم که این درآمد با اولویت شهرستان محل معدن مصرف خواهد شد.

وزیر صمت با تبیین مسئولیت‌های اجتماعی معادن در زمینه‌هایی همچون گردشگری صنعتی، بیان کرد: معادن خراسان جنوبی در زمینه گردشگری صنعتی اهتمام داشته باشند.

فاطمی امین با اشاره به مشکلات دریافت مجوزهای استخراج معادن، یادآور شد: برخی از این مجوزها خارج از اختیارات وزارت صمت است.

وی یادآور شد: علت اینکه شرکت‌های معدنی، نقدینگی خود را در بانک‌های شهرهای بزرگ قرار می‌دهند، محدودیت‌های بانکی در شهرهای کوچک در زمینه سقف اعتبارات است.

وزیر صمت گفت: این موضوع نیازمند اصلاح رویه توسط دستگاه‌های مسئول همچون وزارت اقتصاد است.

فاطمی امین همچنین در مورد درآمد-هزینه سربه‌سر سازمان شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: در حوزه شهرک‌های صنعتی بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و برای توجه به مناطق محروم باید از درآمد سایر مناطق استفاده کرد.

کد خبر 5656064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha