۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶

استاندار زنجان اعلام کرد؛

ایجاد اشتغال ۲۰۰۰ نفری در زنجان با راه‌اندازی یک واحد نساجی 

ایجاد اشتغال ۲۰۰۰ نفری در زنجان با راه‌اندازی یک واحد نساجی 

زنجان-استاندار زنجان گفت: با راه‌اندازی یک واحد تولیدی نساجی برای ۲۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران استان زنجان زنجان با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: تدابیر لازم را برای رونق بخشیدن هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته‌ایم و توسعه اقتصادی یکی از رویکردهای مهم استان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همچنین صندوق پژوهش که راکد شده بود آغاز به کار کرده و پشتیبان کارهای فرهنگی خواهد شد، ابراز کرد: با مساعدت دستگاه قضایی تلاش داریم تا «یک واحد تولیدی نساجی» را به عنوان بزرگترین واحد نساجی شمال‌غرب کشور راه‌اندازی کنیم و در صورت راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه ۴۰ واحد راکد در زنجان به چرخه تولید برگشته است، گفت: ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت‌گران اعطا شده است و خوشبختانه استان زنجان صنایع متنوعی دارد.

وی افزود: ما مشکلاتی در شهر زنجان در شهرک‌های صنعتی داشتیم که در این‌باره ۲۲۰ هکتار با همکاری بنیاد مستضعفان برای گسترش آن تفاهم شد.

استاندار زنجان با اشاره به گشایش و گره‌گشایی مسائل بزرگ صنعت و اقتصاد استان، گفت: در بخش صنعت نیز گام‌های بزرگی برداشته می‌شود. هفته گذشته گره بزرگی از کار یک صنعت‌گر باز شد و امیدواریم گشایشی در حوزه میوه و تره‌بار ایجاد شود.

نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان نیز در این جلسه از مسئولان دادگستری این استان به واسطه عملکرد آنها در حل و فصل مشکلات و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان قدردانی کرد و خواستار استمرار این تلاش‌ها شد.

نماینده شرکت‌های معدنی استان زنجان نیز در سخنانی خواستار اجرای قانون تجمیع عوارض شد و گفت: در قانون تجمیع عوارض مقرر شده همه عوارضی که بر تولیدات معدنی تعلق می‌گیرد به صورت یکپارچه از تولیدکنندگان این حوزه اخذ شود اما متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در این استان ۲۰ درصد تعطیل هستند، بیان کرد: این در حالی است که ۳۳ درصد واحدها نیز با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

علی یگانه‌فرد بدهی‌های بانکی، عدم تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و مشکلات ارزی را از جمله مهمترین موانع تولید پیش‌روی بخش خصوصی در زنجان عنوان کرد.

کد خبر 5656146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
      0 0
      جناب استاندار بیا لطف کن زمینهای بدبخت وبیچاره مردم که ۲۰ سال منتظر هستند با هزار امید و آرزو .طلا فروختن.فرش زیر پاشون رو فروختن ..ماشین زیر پاشون رو فروختن به امید روزی که صاحب زمین بشوند هنوزم که هنوزه خبری نیست به خدا اکثرشون پیر شدند گلشهر ساخته شد تموم شد ولی نورپران ویلاشهر .علوم پزشکی ..فتح