۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

امام جمعه سیریک:

امنیت و معیشت اساسی‌ترین نیاز هر فرد و جامعه است

امنیت و معیشت اساسی‌ترین نیاز هر فرد و جامعه است

سیریک - امام جمعه سیریک گفت: نخستین و اساسی ترین نیاز انسانی هر فرد و جامعه امنیت و معیشت است، که در متون و تعالیم اسلامی به کرات مورد استناد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان سیریک، ضمن تاکید بر اینکه «امنیت و معیشت» اساسی‌ترین نیاز هر فرد و جامعه است، که حکومت ها آن را برای جامعه خود باید تأمین کنند، افزود: یکی از گواراترین نعمت الهی نعمت امنیت است، که اگر امنیت نباشد طراوت و نشاط از آن جامعه گرفته می شود.

حجت الاسلامسالاری با بیان اینکه، بدترین وطن ها آن وطنی است که امنیت در آن وجود نداشته باشد، تصریح کرد: امنیت و ایمنی در سلسله مراتب نیازهای انسانی مرتبه ای بالاتر از نیازهای زیستی همچون خوراک، پوشاک، مسکن را به خود اختصاص می دهد، و به همین دلیل است که در متون و تعالیم اسلامی واژه امنیت به کرات مورد استناد قرار گرفته و از آن صحبت شده است.

وی با تاکید به مسئولان و کسانی که حکومت داری می کنند، افزود: برای امان و نان مردم تلاش کنید، و این دو مورد که در متون اسلامی هم تاکیدات فراوانی شده برای ملت خود نیز فراهم کنید.و در ادامه به مدافعان امنیت دست به دعا برداشت و دعا کرد و گفت: خداوند متعال چشم ها و بازوان آنها را بردبار کند و خداوند بازوان آنها قوی نگهدارد.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه اشاره ای داشت به روش مواجه رهبری نسبت به حوادث اخیر، و خاطرنشان کرد: باید اقدامات مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تدریس شود، و ما دیدیم که رهبری چگونه این مواجه را مدیریت کرند، به طوری که دشمن در این موضوع جا ماند هر چند که دشمن می خواست جامعه ما را دو قطبی کند ولی رهبری با آرامش این موضوع نیز مدیریت کرد و معترضین را سرمایه دانستند و همچنین این جنگ نیز جنگ ترکیبی عنوان کردند.

امام جمعه شهرستان سیریک با تاکید بر اینکه، ما با هیچ کشوری رابطه راهبردی نداریم، افزود: هر چند که رجزخوانی بعضی از افراد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران رو دست خورده است اشتباه می کنند، و رئیس جمهور چین باید بداند که نباید در رابطه با جزایر سه گانه ایران صحبت کند و این مطالبه تمام مردم ایران است.

حجت‌الاسلام سالاری با تبریک روز حمل ونقل، و با تأکید بر اینکه، دستگاه‌های متولی زمینه حمل و نقل و بخصوص در زمینه تاکسی رانی در این شهرستان اقداماتی نیز انجام دهند اظهار کرد: صنعت حمل و نقل و خدمات جانبی آن در شمار بخش‌هایی از اقتصاد هر کشوری قرار می‌گیرند که سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال نیز دارند. این بخش دربرگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.

کد خبر 5656706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha