۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷

امام جمعه شهر چمران:

مسئولان باید روحیه انتقادپذیری فضا را برای مطالبه‌گری باز کنند

مسئولان باید روحیه انتقادپذیری فضا را برای مطالبه‌گری باز کنند

چمران- امام جمعه شهر چمران گفت: مسئولان باید روحیه انتقادپذیری داشته باشند و فضا را برای مطالبه‌گری باز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: مسئولان ما باید انتقادپذیر باشند و حرف منطقی مردم را گوش بدهند و بشنوند، چراکه مردم می‌خواهند بدانند عملکرد بنده به عنوان مسئول یا هر کس دیگری که در مقام اجرایی قرار گرفته چگونه است.

وی ادامه داد: مسئولان این را بدانند که همه عملکردهای شخصی و بخشی مسئولان به حساب عملکرد کل نظام نوشته می‌شود، لذا انتقاد همیشه وجود دارد و روحیه انتقادپذیری باید در مسئولان وجود داشته باشد.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: ما باید انتقادپذیر باشیم و همان شیوه و روش پیامبر اسلام را در اخلاق مدیریتی و حکومت‌داری پیاده کنیم. مسئولان باید روحیه انتقادپذیری داشته، سنگ صبور مردم بوده و فضا را برای مطالبه‌گری باز کنند.

حجت الاسلام عبادی افزود: در جامعه اگر نقد وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار رکود خواهد شد. نقدپذیری یک هنر است و در مورد مسئولان به عنوان سکان‌داران نظام سیاسی، شهری، اجتماعی و فرهنگی در بالندگی و رشد اجتماعی جامعه تأثیر شایانی دارد و اگر به نحو شایسته به کار گرفته شود باعث بهبود عملکرد تصمیم‌گیران امور خواهد شد.

وی بیان کرد: همین نقدپذیری یکی از شاخص‌های اصلی دموکراسی است و می‌توان از آن به عنوان یک شاخص مهم در توسعه‌یافتگی نام برد. انتقادپذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران پرتلاشی است که همواره به شاخص‌های توسعه توجه داشته‌اند.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: نقدپذیری یک ضرورت است و باعث سلامت دستگاه‌های اجرایی می‌شود و باید همواره فرصت نقد و انتقاد میان مردم و مسئولان مهیا باشد.

حجت الاسلام عبادی با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: شهید مفتح عالم ربانی و مجاهدی نستوه است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. در نظام گذشته تلاش‌های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی، به ویژه دانشگاه‌ها، صورت پذیرفت.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب و در سایه رهبری امام راحل، دو قشر روحانیت و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام شدند. روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت‌های خویش وارد عمل شده‌اند.

خطیب جمعه شهر چمران گفت: به دلیل اهمیت نقش این دو قشر در هدایت جامعه است که وحدت میان آنها همواره مدّ نظر امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده و است.

کد خبر 5656771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha