۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳

جزئیات مشوق‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای استعدادهای درخشان

جزئیات مشوق‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای استعدادهای درخشان

خرم آباد- جزئیات مشوق‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای دانشجویان مشمول طرح حمایت از استعدادهای درخشان این دانشگاه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان روز شنبه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، معاونین دانشجویی فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا گزارشی از عملکرد نیمسال اول سال ۱۴۰۱ استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان کسب مقام سوم (مدال برنز تیمی) و کسب مقام چهارم دیپلم افتخار انفرادی در چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشگاه را از توفیقات این حوزه برشمرد.

دلفان با اشاره به پذیرش ۱۰۰ درصدی متقاضیان بدون آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد در تمامی رشته‌های آزمون ارشد ۱۴۰۱ بیان کرد: قبولی ۳۰ درصد متقاضیان با آزمون ۱۰ درصد کارشناسی به کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۱، پذیرش نفر اول دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته پزشکی در دوره‌ی تخصصی (رادیولوژی تهران) با استفاده از سهمیه دانشجویان استعداد درخشان سال ۱۴۰۱ از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان استعداد درخشان و برگزاری کارگاه‌های تقویت بنیه علمی برای دانشجویان المپیادی دانشگاه خبر داد.

بنابراین گزارش، در پایان این نشست پس از بحث و تبادل نظر؛ مقرر شد که با هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و بر اساس بند مصوبه اولین کمیسیون ویژه استعداد درخشان دانشگاه کمک هزینه (حق التشویق) ارائه مقالات توسط دانشجویان استعداد درخشان در همایش‌های علمی دو برابر شود که پس از طرح آن توسط معاونت آموزشی و تصویب آن در هیأت امنا دانشگاه، پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار تومانی قابل اجرا خواهد شد.

پیشنهاد شد مبلغی تحت عنوان حق الزحمه به دانشجویان واجد الشرایط بابت پرداخت کمک هزینه پایان نامه‌ها، مازاد بر رویه معمولی دانشجویان (پزشکی یک میلیون تومان، دستیاران دو میلیون تومان و دانشجویان کارشناسی ارشد دو و نیم تا سه میلیون تومان) به دانشجویان یک درصد استعداد درخشان پرداخت شود.

همچنین مقرر شد با هماهنگی مدیریت آموزشی دانشگاه، درصدی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز که در سطح کشور و در المپیاد علمی - دانشجویی، مقام کسب کنند؛ (مقام طلا ۵۰ درصد شهریه، مدال نقره ۳۰ درصد شهریه، مدال برنز ۲۰ درصد شهریه و دیپلم افتخار ۱۰ درصد شهریه) به آنان تخفیف داده شود.

در پایان این نشست و با مساعدت ریاست دانشگاه با پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان برای تشویق و تقدیر از دانشجویان برتر موافقت شد.

کد خبر 5657545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha