۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۹

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی مطرح کرد؛

مصرف روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی

مصرف روزانه ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در استان مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از مصرف روزانه ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در این استان خبر داد و گفت: طی بازرسی های انجام شده در روزهای گذشته گاز ۴۵ واحد اداری قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سمیعی اظهار کرد: از ابتدای فصل سرد سال شاهد افزایش ۸۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در استان هستیم به طوری که مصرف در این بخش به ۱۳ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

سمیعی افزود: مشترکین بخش خانگی توجه داشته باشند در صورت رعایت الگوی مصرف و مشترکینی که در سه پله اول آن تعرفه‌های گاز را مصرف کنند مشمول افزایش قیمت گاز بها نخواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه دمای ادارات باید روی ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم شود و استفاده گاز در خارج از ساعات اداری و روزهای تعطیل ممنوع است، گفت: تیم‌های بازرسی به صورت روزانه از ادارات سطح استان پایش و بازرسی و دمای ادارات را اندازه گیری می‌کنند و هر اداره‌ای که الگوی مصرف را رعایت نکند بار اول به آن اخطار و برای بار دوم جریان گاز آن قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: در بازرسی‌هایی که از ادارات استان انجام شده در سه روز گذشته حدود ۴۵ واحد اداری به دلیل استفاده گاز در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل قطع شده است.

سمیعی با اشاره به اهمیت تأمین پایدار گاز طبیعی و پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش دمای استان در روزهای آینده و افزایش میزان مصرف گاز طبیعی افزود: مصرف بهینه گاز طبیعی توسط مشترکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از مشترکین و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از گاز طبیعی اقدام کنند و در این زمینه مجموعه شرکت ملی گاز را کمک کنند تا بتوانیم در ارائه خدمات و گازرسانی به اقصی نقاط کشور برسانیم.

سمیعی استفاده از دماسنج برای تنظیم دمای اتاق، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم در منزل و عایق کاری موتورخانه‌ها، بستن درب اتاق‌ها و خاموش کردن سیستم گرمایشی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود را از ساده‌ترین راهکارهای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دانست و گفت: با پایش به موقع موتورخانه‌ها، اصلاح عایق کاری و تنظیم مشعل و نصب رسوب گیری در موتورخانه‌ها می‌توان مقادیر قابل توجهی از میزان گاز مصرفی صرفه جویی کرد.

کد خبر 5657667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha