۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

«کمندان» در مرحله آبگیری است/ تعلل در جابجایی روستائیان حاشیه سد

«کمندان» در مرحله آبگیری است/ تعلل در جابجایی روستائیان حاشیه سد

ازنا- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد «کمندان» در مرحله آبگیری است گفت: بنیاد مسکن و محیط زیست استان در مورد جابجایی روستای «کمندان» تعلل دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین گودرزی در سخنانی با اشاره به آبگیری سد «کمندان»، اظهار داشت: سد «کمندان» در مرحله آبگیری بوده و این در حالیست که بنیاد مسکن و محیط زیست لرستان در مورد جابجایی روستای «کمندان» تعلل دارند و مقدمات کار هنوز انجام نشده است.

وی، اضافه کرد: علیرغم قول‌های متعددی که مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و معاون سازمان محیط زیست دادند و عنوان کردند مشکلی برای جانمایی روستا وجود ندارد اما نامه رفع مشکل محل روستا را اعلام نمی‌کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخشی از روستا در محل دریاچه سد قرار دارد و باید این موضوع زودتر به نتیجه برسد، از بهار امسال سد آماده آبگیری است و سرعت آبگیری باید متناسب با جابجایی روستا انجام شود، احداث شبکه پایاب شروع شده و ۶۰۰ هکتار آن تعیین شده است، با احداث این سد چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست آن مشروب خواهند شد، قرار بود تابستان امسال آب شرب شهرستان ازنا از محل این سد تأمین شود و از چاه‌ها استفاده نشود.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: هیئت مدیره کارخانه فولاد ازنا متعهد شدند در صورت رفع مشکلات تا شهریور سال آینده این کارخانه را به بهره‌برداری برسانند.

وی در ادامه، تاکید کرد: طی هفته گذشته آغاز عملیات بهره برداری از چهار زمین چمن مصنوعی در شهرستان درود انجام شد که عملیات آن به مناسبت هفته تربیت بدنی و جوانان شروع شده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از کارهای مفیدی که در حوزه دانش بنیان در شهرستان درود صورت گرفت و ارتباط میان صنعت و تولید را برقرار کرد، پرتابگر سیم‌ها و کابل‌های برق به طول ۴۵۰ متر بود که در مسیرهای صعب العبور و یا رودخانه‌ها، سیل و بحران می‌تواند کابل‌ها را به مسیرهای دورتر پرتاب کند، این کابل‌ها نیاز به برق ندارد و با گاز کار می‌کند، کابل‌ها را دانشگاه آزاد واحد درود به سفارش وزارت نیرو ساخته بود که مورد آزمایش قرار گرفت.

کد خبر 5657715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha