۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اردبیل خبر داد؛

فعالیت ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی اردبیل

فعالیت ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی اردبیل

اردبیل- رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امید نسیمی صبح یکشنبه در بازدید از سامانه‌های هوشمند استان با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: هم اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت ،۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلوی پیام متغیر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

وی از ثبت ۹ میلیون و ۴۵ هزار تردد در راه ارتباطی اردبیل - آستارا در هشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: جاده اردبیل - آستارا بیشترین تردد را دارد و جاده اردبیل- نیر نیز با ثبت ۸ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۹۴ تردد در ردیف دوم و جاده اردبیل- مغان با ۶ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۳۲ تردد در ردیف سوم پرترددترین محورها قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطر نشان کرد: ۶۶ سامانه ثبت تخلفات در راه‌های ارتباطی استان نصب شده و فعال است که در سال جاری نیز ۱۲ سامانه جدید عمدتاً در محورهای ارتباطی شمال استان نصب شده است.

نسیمی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی استان اردبیل ۲۴ ساعت از سوی همکاران این مرکز تحت رصد هستند، ادامه داد: هر ماه ۴۵ هزار تخلف سرعت در راه‌های ارتباطی استان ثبت می‌شود که از این تعداد ۴۱ هزار مورد منجر به اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز مرکز مدیریت راه‌های استان به ۹ نمایشگر ویدیووال ۵۵ اینچ افزود: در راستای ارتقای هوشمندسازی شبکه حمل و نقل استان ۱۰۰ دستگاه ردیاب GPS خریداری شده است که طی هفته‌های آینده نصب خواهد شد.

کد خبر 5658399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha