۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵

استاندار تهران:

معلمان استان تهران با شیوه های ابتکاری به تعلیم و تربیت بپردازند

معلمان استان تهران با شیوه های ابتکاری به تعلیم و تربیت بپردازند

تهران- استاندار تهران با تاکید بر اینکه توجه به کودکان از بدو ورود به پیش‌دبستان الزامی و اساس و بنیان کار آموزشی است گفت: معلمان استان تهران با شیوه های ابتکاری به تعلیم و تربیت بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه انقلاب یک پدیده راکد نیست و در ذاتش جنب و جوش دارد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر که آموزش غیرحضوری به سبب بیماری کرونا داشتیم، ابزار و لوازم را بدون کنترل کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم و اکنون جبران و ترمیم این خلأ همت بلندی می‌طلبد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه نیاز است که در هر مقطع تحصیلی با شیوه و ابتکاری جریان تعلیم و تربیت را رقم بزنیم گفت: توجه به کودکان از بدو ورود به دوره پیش‌دبستان الزامی و اساس و بنیان کار آموزشی است.

فخاری ارتباط عاطفی توأم با احترام متقابل بین متعلم و معلم را ضروری دانسته و گفت: دشمن تلاش می‌کند متعلم و معلم را از هم جدا کند و اولین جبهه‌ای که مورد ظلم قرار گرفت معلمین بودند، از این رو مهم‌ترین هدف ما بازگرداندن جریان ارتباط بین متعلم و معلم است.

وی با تاکید به پرهیز از آمار زدگی افزود: باید در یک فضای تربیت درست و به واسطه بازدید از پیشرفت‌های علمی، پژوهشی، صنعتی مانند مسائل دانش بنیان، حوزه IT، سلول‌های بنیادین، تسلیحات موشکی و پالایشگاه‌ها، دانش‌آموزان را با افتخارات ایران که در منطقه نظیر نداشته و حتی با دنیا در حال رقابت است آشنا کنیم تا بدانند چه مسیری طی شده تا به این نقطه رسیده‌ایم.

استاندار تهران در مورد مسائل پرورشی عنوان کرد: پرورش مکمل و حتی مقدم بر آموزش است و به سبب دشواری، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و عظمی راسخ است و این کار نیاز به تولید شاخص‌های پرورشی و ارزیابی آن دارد.

فخاری خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق فعالیت‌های پرورشی اردوی راهیان نور است که دانش‌آموزان به واسطه آن انگیزه یابند و بدانند چه کسانی خود را فدا کردند تا امروز به این پیشرفت و توسعه رسیدیم.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف تجهیزات، امکانات، محتوا و معلمین عنوان کرد: همه این موارد در کنار هم یک زنجیره را کامل می‌کند و اگر می‌خواهیم در این حوزه‌ها موفق باشیم باید این موضوعات را جدا کنیم و برای هرکدام برنامه‌ای خاص داشته باشیم.

استاندار تهران همچنین با نکوداشت یاد و خاطره مرحوم موجانی گفت: خیری که دارایی‌اش را به امید آینده‌سازی برای نسل جوان هزینه می‌کند و خدا به هرکسی این توفیق را نمی‌دهد و این هزینه ماندگار خواهد بود.

کد خبر 5658927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • طرفدار حق IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 0
      جناب استاندار محترم لطفا مشکل نیروهای خرید خدمات استان تهران که برای جذب مشکل شرط سنی دارند را برطرف کنید امید ما بعد از خدا به شماست خداوند شما را سربلند کند
    • US ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      هرکلاس خصوصی ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نرخ گذاشتن معلما..!!!همون درسی که توکلاس های خصوصی داده میشه به هیچ عنوان توکلاس های عادیِ مدرسه داده نمیشه... بقول خودشون دارن پول حلال میگیرن اما کسی که حتی ۱۰۰ هزارتومان درکلاس تقویتی رو نداره پرداخت کنه اون آهِ نداشتن دامنگیرتون میشه معلمای بی مصرف و حرومخوار