۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۰

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ضرورت کاهش مصرف گاز در خراسان جنوبی

ضرورت کاهش مصرف گاز در خراسان جنوبی

بیرجند _معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از تعطیلی صنایع استان، با توجه به کسری تولید گاز، باید با مدیریت مصرف گاز، مشکلات احتمالی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده یکشنبه شب در ستاد مدیریت مصرف انرژی استان با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم استان در استقبال از رئیس جمهور سنگ تمام گذاشتند که در شرایط فعلی در داخل و خارج از کشور خیلی تأثیرگذار بود و این اجتماع مانند آبی بر روی فتنه دشمن بود.

به گفته وی در این سفر حرکت خیلی خوبی در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی و معادن انجام شد که با توجه به اهمیت بسیار زیاد این دو بخش به عنوان پیشران‌های اقتصاد استان در آینده شاهد رونق این دو خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که در این سفر مصوبات خیلی خوبی داشتیم، افزود: اجرای این مصوبات بعد از ابلاغ آنها مانند مصوبات دور اول سفر، سبب پیشرفت خراسان جنوبی خواهد شد.

عباس زاده تصریح کرد: با توجه به این که رئیس جمهور قرار بود از کارگاه صنایع دستی در یکی از روستاهای مرزی بازدید کند و این که تا ۵۰ کیلومتری آن گازکشی شده بود، با همت مدیرعامل و همکاران وی در شرکت گاز استان با کار شبانه روزی عملیات گاز کشی به این کارگاه در ساعت ۱۰ صبح روز بعد انجام شد.

وی گفت: بعد از انجام این بازدید، مقرر شد سپاه در کنار این کارگاه، کارگاه دیگری احداث کند تا برای تعدادی دیگر از بانوان این روستا ایجاد شغل شود.

وی با اشاره به بهره برداری از فاز احیای فولاد قاین، مدول دوم تصفیه خانه بیرجند، کوره پخت تایر سنگین در کویر تایر که توسط نیروهای این کارخانه ساخته شده بود، تصریح کرد: هم افزایی و هم گرایی مدیران استان زمینه اجرای این پروژه‌ها را فراهم کرد.

معاون استاندار با اشاره به این که در تابستان نگران قطع برق و در زمستان دغدغه مشکل گاز را داریم، افزود: در شهریور ۱۳۹۹ که پیک ششم کرونا بود یکی از دغدغه‌های اصلی چگونگی تأمین برق مورد نیاز بود اما تابستان سال جاری را بدون قطعی برق در حوزه خانگی پشت سر گذاشتیم.

عباس زاده با اشاره به این که در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم در سال‌های گذشته اقدامات مورد نیاز انجام نشده است، گفت: به دلیل کسری تولید گاز به هر میزانی که مصرف خانگی کاهش یابد به همان میزان صنایع خواهند توانست به تولید خود ادامه دهند.

به گفته وی بر اساس برنامه ملی در این خصوص، باید نسبت به مصرف سال گذشته، در سال جاری مصرف گاز ۱۰ درصد کاهش یابد و صنایع هم در زمان کسری گاز باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.
وی با بیان این که فرهنگ سازی در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی که توسط صمت استان می‌شود باید برای مصرف گاز صنایع راه حلی ارائه شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی در انتهای خط شبکه گاز قرار دارد، گفت: درجه گرمای منازل باید ۱۸ درجه باشد و ادارات هم باید مصرف گاز را در فصل سرما مدیریت کنند تا به خوبی از فصل سرما عبور کنیم.

کد خبر 5659016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha