۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۳۴

اوکراین: روسیه باید شکست بخورد و غرامت بدهد

اوکراین: روسیه باید شکست بخورد و غرامت بدهد

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی توییتری مدعی شد که جنگ اوکراین درنهایت یک برنده دارد و روسیه باید از اوکراین خارج شود و غرامت بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینتل‌ریپابلیک، میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین با انتشار پیامی توییتری نوشت جنگ در اوکراین از نوع جنگ‌هایی است که درنهایت یک برنده خواهد داشت.

وی دراین‌باره نوشت: این نوع جنگ‌ها (جنگ در اوکراین) تنها یک برنده دارد. هیچ مصالحه‌ای یا (توافق) «مینسک» جدیدی به نفع روس‌ها در کار نخواهد بود. روسیه باید شکست بخورد، از اوکراین خارج شود و غرامت بدهد. این تنهاترین راه برای برگشت امنیت، ثبات و پیش‌بینی‌پذیری به جهان است.

دیروز نیز اولکسی آرِستوویچ، مشاور نظامی در دفتر ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد «جنگ در اوکراین دست‌کم یک‌ونیم تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت.اکنون دیگر کاملاً روشن است که قرار نیست جنگ در ۲ یا ۳ ماه آینده متوقف شود.»

هفته پیش نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بر اساس اسناد آشکاری که منتشر شده َآمریکا با هدف فروش سلاح بیشتر و کسب پول بیشتر قصد دارد جنگ در اوکراین را حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه دهد.

به گفته زاخارووا، رسانه‌های آمریکایی آشکارا از جزئیات فساد «کاخ سفید-کی‌یف-کاخ سفید» لذت می‌برند. وی تأکید کرد این شرایط فسادزا توضیح می‌دهد که چرا دولت بایدن کنگره را ترغیب کرده که ۳۷ میلیارد دلار کمک اضافی برای اوکراین در بودجه سال ۲۰۲۳ آمریکا گنجانده شود.

این دیپلمات روس در ادامه گفت: بخش قابل‌توجهی از این کمک مالی صرف نیازهای ارتش اوکراین می‌شود و سپس تصمیم گرفته می‌شود که چه مقدار از این کمک‌های مالی باید در صندوق‌های خصوصی، بانک‌های جهانی و اروپایی پس‌انداز شود.

زاخارووا همچنین گفت: حتی قرارداد سه‌ساله بین مقامات آمریکایی و شرکت اسلحه سازی ریتون به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار برای ساخت سامانه‌های دفاع هوایی برای ارتش اوکراین، از همین منطق (فسادزا و کسب پول) قابل توضیح است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز دیروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه ممکن است برای مدت طولانی در اوکراین بجنگد، اما وی نیازی به بسیج سربازان ذخیره در این مرحله از جنگ با اوکراین نمی بیند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین اما در پیامی تصویری برای وب‌سایت «پولیتیکو» مدعی شده که جنگ و درگیری در اوکراین تا سال آینده به پایان می‌رسد. وی درباره پیش‌بیتی پایان جنگ در اوکراین گفت: باور دارم که اوکراینی‌ها سال آینده بانفوذترین مردمان خواهند بود، البته در زمان برقراری صلح.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد. با آغاز عملیات نظامی روسیه، آمریکا و اوکراین با هدف توقف پیشروی ارتش روسیه و زمین‌گیرکردن آن در خاک اوکراین و همچنین کاهش درآمدهای ارزی مسکو، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات مدرن به ارتش اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به‌ویژه بخش صادرات محصولات نفتی و گازی وضع کردند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5659133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 6
      پوتین باید دردادگاه جنایت جنگی محاکمه واعدام گردد
      • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        1 2
        ترامپ چی؟
    • ازبوشهر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      11 5
      روسه خودشم نمیدونه چی میگه بدبخت روانی میگه امریکا ۳۷ میلیارد دلار کمک به کیف کرده ودوباره میگه امریکا میخواد اسلحه به مبلغ یک میلیارد دلار به کیف بفروشه واقعا روانین تمام نوکرای پوتین از داخلی تا بیرونی و لعنت خدا بر پوتین وتمام دوستداراش
      • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        5 5
        لعنت بر خودت
      • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        3 3
        لعنت ابدی خدا بر غرب و گدایان اونا
      • ناشناس AE ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
        2 4
        درود بر شما
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      3 5
      اوکراین دروازه فتح اروپا خواهد شد. و به طور کامل ویران. تا دیر نشده به بلوک مقاومت بپیوندید
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      3 1
      باشه ،بشین تا بشه !!!خخخخخ
    • aaa IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      4 10
      انشالاه بزودی اوکراین نابود بشه وتمام خاک اوکراین از آن روسیه خواهد شد زنده باد پوتین بزرگ
    • حسن AE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      6 5
      خدا کند که روسیه شکست بیخورد
    • وحیدی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      5 5
      ان شاله روسیه شکست می خوره و بابت سرزمینهایی که در گذشته از ایران جدا کرده خسارت میده و داغستان رو به ایران پس میده هم سهم ایران از خزر رو
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
      3 3
      دولت دستنشانده اوکراین قبل از هر چیز باید به ملت خود پاسخگو باشد که نیست؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      2 4
      داداش روسیه با تمام قدرتش وارد جنگ نشده، صددرصد یه چیزی شما زدین 😂😂
    • خسرو IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      3 0
      حالا بذار ببینیم روسیه ای باقی می مونه که بشه ازش غرامت گرفت یا نه !!
      • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        0 3
        مفت خور به دوران رسیده همین روسیه بوده که ۴۲ سال آمریکا دزد ودوستان هر قطع نامه ای علیه ایران می دادند وتو می کرد
    • خسرو IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      1 0
      کاش رهبری روسیه گوش شنوا داشت به تذکرات و گوشزدهای مردمش
    • مهیار IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      2 0
      دومین ابر قدرت جهان فعلا در باتلاق جنگ اکراین گیر افتاده. جنگی که ارتش روسیه آمادگی کامل نداشت و تلفات زیادی از آنها گرفت و همچنین مخالفت بعضی سران ارتش و مردم روسیه با جنگ اکراین .پوتین میخواست تزار روسیه بشه ولی این توهم و سرابی بیش نبود برای او!!
      • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
        0 2
        اگر شعور بود این حرفا را نمی زدید شما وطن فروشی تازه به دوران رسیده ها