۱۷ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۴۹

معاون شهردار تهران خبر داد:

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای جابجایی نمازگزاران عید فطر

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای جابجایی نمازگزاران عید فطر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای جابجایی نمازگزاران عید سعد فطر، از 263 نقطه شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی گفت: شهرداری تهران امسال با به کارگیری همه امکانات موجود ، آماده سرویس دهی به شهروندان برای رفت و برگشت به مصلی بزرگ امام خمینی (ره)، است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: ناوگان حمل و نقل همگانی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، آماده ارائه خدمات رایگان به نمازگزاران عید فطر است و تنها در بخش اتوبوسرانی دو هزار و 918 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران از انتقال رایگان نمازگزاران از ساعت 30/5 صبح روز عید فطر از 88 میدان اصلی شهر از طریق اتوبوسهای شرکت واحد به مصلی خبر داد و افزود: چهار راه تهران پارس ، میدان امام حسین (ع) ، میدان انقلاب ، میدان آزادی ، میدان صادقیه ، میدان پونک، میدان امام خمینی، میدان خراسان، میدان راه آهن، شهر ری، تهرانسر، میدان رسالت، میدان صنعت و میدان تجریش و میدان قدس از جمله لین نقاط یه شمار می آید.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه علاوه بر میدان های مهم شهر، اتوبوسهای شرکت واحد از ساعت 30/5 صبح روز عید از مقابل 93 مسجد مادر در 93 حله شهر تهران نیز نسبت به انتقال نمازگزاران به مصلی اقدام می کنند، تصریح کرد: همزمان اتوبوسها با استقرار در بیش از 100 مرکز جمعیتی و شهرک مسکونی اطراف تهران، شهروندان نمازگزار را به مصلی منتقل می کنند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس های شرکت واحد در هشت نقطه مصلی و اطراف آن نمازگزاران را مجددا به مبادی اولیه باز می گردانند، افزود: شهروندان نمازگزار در پایان مراسم می توانند با آرامش و به تدریج با هدایت تابلوها و نقشه های راهنما که در محوطه مصلی نصب شده به محل استقرار اتوبوس هایی که به مقاصد مورد نظر ایشان عزیمت می کنن مراجعه کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری مراسم نماز عید فطر از سرویس دهی رایگان قطارهای مترو ، همزمان با اتوبوس های شرکت واحد یعنی از ساعت 30/5 صبح روز عید به فاصله هر سه دقیقه ، یک قطار به مقصد دو ایستگاه متروی مصلی در شمال و شهید بهشتی در جنوب مصلی خبر داد و گفت: خط یک مترو به مصلی، سرویس دهی مستقیم دارد و خط دو مترو نیز از طریق ایستگاه مترو میدان امان خمینی ، نمازگزاران را به مصلی منتقل می کند.

معاون شهردار تهران با بیان استقرار 100 دستگاه تاکسی در دو ایستگاه صلواتی در خیابان شهید بهشتی تقاطع سهروردی و قائم مقام خبر داد و خاطر نشان کرد : علاوه بر این تاکسی های سازمان تاکسیرانی ، بعد از اتمام مراسم در پارکینگ لجستیکی ارتش در خیابان شهید بهشتی مستقر می شوند تا با هماهنگی ستاد گم شدگان ، جا ماندگان و گم شدگان را به مقصد برسانند.

تشکری هاشمی با درخواست از شهروندان در خصوص استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت حضور در مراسم نماز عید فطر اظهار کرد : البته به منظور سهولت رفت و آمد برای نمازگزارانی که با وسایل نقلیه شخصی به مصلی مراجعه می کنند ، تسهیلات لازم برای پارک وسیله نقلیه ایشان در نظر گرفته شده است .

وی آماده سازی چهار پارکینگ در اطراف مصلی برای پارک وسایل نقلیه عمومی خودروهای سواری و موتورسوارها را از جمله تسهیلات پیش بینی شده اعلام کرد و افزود : پارکینگ مجتمع امام خمینی (ره ) در ضلع شمالی مصلی ، پارکینگ مجتمع بنیاد در ضلع شمالی میدان آرژانتین ، پارکینگ بیهقی در میدان آرژانیتن و پارکینگ لجستیکی ارتش در ضلع جنوبی مصلی به این منظور در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید فطر با تاکید بر اینکه صفوف نماز دز داخل مصلی خط کشی شده ، تصریح کرد: علاوه بر این نسبت به ترسیم خطوط محوری و خط کشی پارکینگ داخل مصلی نیز توسط شرکت علائم راهنمایی و فنی شهرداری تهران (عرف ایران )، اقدام شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به همکاری شهرداری های مناطق 6و7 با توجه به محل استقرار مصلی و مبادی منتهی به آن در این مناطق افزود : با معاونت های حمل و نقل و ترافیک مناطق 22 گاه به منظور ساماندهی اعزام نمازگزاران از 22 منطقه تهران به مصلی ، هماهنگی های لازم به عمل آمده است .

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد برگزاری نماز عید فطر در پایان با تاکید بر آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای جابه جایی نمازگزارا عید فطر ، مجددا از شهروندان نمازگزار خواست تا به منظور حضور در مراسم نماز عید فطر ، از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

کد خبر 565963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha