۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳

پژوهشگران بخش کشاورزی باید کمک حال تولید و امنیت غذایی باشند

پژوهشگران بخش کشاورزی باید کمک حال تولید و امنیت غذایی باشند

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید با هدف رفع موانع موجود کمک حال بخش تولید و امنیت غذایی باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی راه انجام روز دوشنبه در آئین بزرگداشت روز پژوهش و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان امروز عامل مؤثری در توسعه بخش کشاورزی و مقابله جدی با رفع تحریم‌ها به حساب می‌آیند.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه‌های مختلف زراعت، باغبانی، دام و طیور و صنایع غذایی و فرآوری محصولات نیازمند ورود دانش علمی هستیم و این جاست که پژوهشگران می‌توانند با نیازسنجی هرچه بهتر به این مهم دست یابند.

راه انجام با بیان اینکه از کشاورزی معیشتی باید به سمت کشاورزی اقتصادی گام برداریم، گفت: امروز چالش مهم در مقابل تولیدات بخش کشاورزی مسئله کمبود منابع آبی است که باید با ظرفیت‌های دانش بنیان به دنبال جبران آن باشیم.

این مسئول تصریح کرد: کشت گیاهان جدید مثل سورگوم به جای ذرت علوفه‌ای و یا کشت تریتیکاله و به طور کلی رعایت الگوی کشت با هدف افزایش بهره وری از منابع آبی را بسیار حائز اهمیت است.

به گفته راه انجام در حوزه تغذیه دام باید عملکرد را تغییر داد؛ چراکه بیشتر خاک‌های کشور نیازمند مواد مغذی پتاس و فسفاته است و اینجاست که دانش علمی در حوزه تغذیه گیاهی خودنمایی می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز تعداد دام و میزان خوراک دام در یک حد نسبی برابری می‌کند، اما برای حفظ این توازن باید در خوراک دام ساماندهی جدیدی را در دستور کار قرار دهیم.

راه انجام یادآور شد: صنایع غذایی و تبدیلی برای ما بسیار مهم است و کشاورزی و صنعت درکنار یکدیگر باید رشد پیدا کنند، در شرایطی که تولید گوشت در بازه زمانی سه ماهه طبق سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی طرح ریزی شده است، باید از ظرفیت تحقیقات در راستای تحقق این مهم بهره برد.

کد خبر 5659699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha