۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۲۵

دبیر کل جمعیت هلال احمر:

نوسازی ناوگان زمینی هلال احمر با هزار خودرو/وضعیت انبارها خوب است

نوسازی ناوگان زمینی هلال احمر با هزار خودرو/وضعیت انبارها خوب است

بوشهر- دبیر کل جمعیت هلال احمر نوسازی ناوگان زمینی هلال احمر با هزار خودروی جدید خبر داد و گفت: وضعیت موجودی انبارها خوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی عصر سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر هلال احمر در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی تیم‌های هلال احمر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی مردم، امدادرسانی در زمان وقوع حوادث، بلایا و افزایش مشارکت مردم در امداد رسانی را می‌توان از مهمترین اهداف ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های هلال دانست.

دبیر کل جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خانه هلال در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این خانه‌ها مردمی‌بودن آن است که به عنوان کانون ارتباط با مردم به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال چکیده جمعیت هلال احمر است تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که در دستور کار داریم، ارتقای کیفیت خانه‌های هلال و توسعه آنها مبتنی بر اهداف و اصول تعریف شده است.

سلیمانی ارتقای کارآمدی و توانمندسازی مردم را از اهداف مهم در خانه‌های هلال عنوان کرد و افزود: نخستین کارگاه آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر هلال احمر با حضور هشت استان به میزبانی بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی از ارائه آموزش‌های تخصصی به ۶۰۰ نفر از مربیان و فرماندهان تیم‌های سحر در بخش‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: هر یک از افراد آموزش‌دیده بر اساس برنامه ریزی انجام شده می‌توانند در زیرمجموعه خود پنج هزار و ۴۰۰ نفر را آموزش می‌دهند.

وضعیت انبارها خوب است

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر همیشه در کنار مردم است ادامه داد: در زمان وقوع حوادث آرامش، کاهش آلام و کار روانی مهمترین بحثی است که باید مورد توجه باشد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم که به عنوان نقطه قابل توجه باید به آن نگاه عمیق داشت، حضور میدانی امدادگران در مواقع بحران، سیل و زلزله در کنار آسیب دیدگان است که در کنار اسکان اضطراری، تغذیه و تأمین نیاز معیشتی پاسخ به نیاز روحی و روانی افراد است.

سلیمانی از تأمین نیازهای داروهای تک نسخه‌ای از داروخانه‌های هلال احمر خبر داد و بیان کرد: این داروها با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو از طریق داروخانه‌های جمعیت هلال احمر تأمین شود.

وی از نوسازی ناوگان زمینی هلال احمر با هزار دستگاه خودرو خبر داد و گفت: با توجه به اعتبار تخصیص یافته از طریق دولت در ابتدای سال وضعیت انبارهای این جمعیت نسبت به قبل بهتر شده و به جهت شارژ انبارها مشکل خاصی وجود ندارد.

کد خبر 5660998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha