۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۷

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

تنها ۱۰ درصد آب انتقالی به تالاب قوری‌گل می‌رسد

تنها ۱۰ درصد آب انتقالی به تالاب قوری‌گل می‌رسد

تبریز-مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل انتقال آب به تالاب قوری‌گل، نفوذ آب است، گفت: تنها ۱۰ درصد آب انتقالی به این تالاب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف غفارزاده عصر امروز سه شنبه در بررسی میدانی خود از آخرین وضعیت انتقال آب به تالاب قوری‌گل که به همراه محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد، بر رفع چالش‌ها و مشکلات مسیرهای انتقال آب تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کلیه مسیرهای تخریب شده نیازمند ٣٠٠ میلیارد تومان برای لایروبی و اصلاح است، گفت: مسیرهای تخریب شده برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و بازسازی، بر اساس اولویت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی می‌شود تا اقدامات مقتضی در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: طول کل مسیر آبرسانی به تالاب قوری‌گل ۳۳ کیلومتر بوده که تنها ۱۳ کیلومتر آن به صورت کانال آب‌آور بوده و ۲۰ کیلومتر آن به صورت سنتی در داخل بستر طبیعی قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه لوله‌گذاری کل مسیر آبرسانی، از تعمیر فاز به فاز مسیر تخریب شده و دارای نفوذ آب بالا خبر داد تا مشکل تالاب تا حدودی برطرف شود.

غفارزاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل انتقال آب به تالاب قوری‌گل، نفوذ آب است، گفت: با توجه به آبرسانی حدود ١٧ کیلومتر از طریق بستر طبیعی به تالاب قوری‌گل، بیش از ٩٠ درصد آب به زمین نفوذ کرده و کمتر از ١٠ درصد حجم آب بالادست به تالاب می‌رسد.

کد خبر 5661063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha