۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲

مشارکت ۶۷ کشور در ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن قطر

مشارکت ۶۷ کشور در ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن قطر

بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» در قطر از مشارکت نمایندگان ۶۷ کشور عربی و غیر عربی در ششمین دوره مسابقات تلاوت قرآن «جایزه کتارا» در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد کل دهکده فرهنگی کتارا اعلام کرد: ششمین دوره این رقابت با شعار «قرآن را با صوت خود زینت دهید» با ارسال ویدئو و به صورت مجازی برگزار شد.

ابراهیم السلیطی، مدیرکل بنیاد کتارا در این باره گفت: مجموع شرکت‌کنندگان کشورهای عربی ۵۸۸ نفر از ۱۹ کشور عربی و ۶۸۵ نفر از ۴۸ کشور غیر عربی است و مصر، سودان و سومالی با ۲۸۰ شرکت‌کننده در صدر قرار دارند.

وی افزود: کشورهای مغرب عربی (پنج کشور واقع در شمال و شمال غربی آفریقا) با ۲۱۶ شرکت‌کننده، کشورهای بلاد شام و عراق با ۵۹ نفر و کشورهای حوزه خلیج فارس با ۳۳ نماینده از نظر میزان مشارکت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

السلیطی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این دوره، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان کشورهای غیر عربی (۴۸ کشور) است که نشان می‌دهد که مسابقه به شهرت جهانی رسیده است.

«خالد عبدالرحیم السید» ناظرکل جایزه قرآنی کتارا نیز گفت: رقابت‌های این مسابقه در ماه رمضان با همکاری تلویزیون قطر در ۲۶ برنامه تلویزیونی پخش می‌شود و کمیته داوری نهایی مسابقات نیز ۶ عضو دارد که سه نفر از آنان دارای مجوز قرائات، احکام و قواعد تجوید و سه نفر متخصص در زمینه مقامات و حسن صوت هستند.

جایزه این مسابقات نیز ۹۰۰ هزار ریال قطری است که به نفر اول ۵۰۰ هزار ریال، نفر دوم ۳۰۰ هزار ریال و نفر سوم ۱۰۰ هزار ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ این مسابقات از اول سپتامبر تا ۳۰ نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذرماه سال جاری) برگزار شد و ویژه آقایان ۱۸ سال به بالا بود.

کد خبر 5662087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha