۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اعلام کرد؛

آخرین وضعیت جاده‌های استان اصفهان/محورهای غربی برفی است

آخرین وضعیت جاده‌های استان اصفهان/محورهای غربی برفی است

اصفهان- رئیس پلیس راه استان اصفهان آخرین وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان را اعلام کرد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اکنون در ساعات ظهر همه راه‌های استان باز و تردد برقرار است، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، بارندگی‌ها در سطح استان از ساعات عصر و شب خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز حادثه‌ای در جاده‌های استان نداشتیم، افزود: شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سانگ‌یانگ در محور اصفهان- اردستان متأسفانه چهار عضو یک خانواده در دم جان باختند و یک نفر مصدوم شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت این سانحه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام و تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌ها در سه روز پیش رو و احتمال لغزندگی جاده‌ها لازم است همه رانندگان وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، ناوگان مسافربری مانند اتوبوس‌ها و نیز کامیون‌ها سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند.

سرهنگ زارع اضافه کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در صورت تردد بین شهری، تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام سامانه نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان، بارش برف ظهر امروز در محورهای بوئین میاندشت- خوانسار، داران- الیگودرز، خوانسار- دامنه، نجف آباد- داران آغاز شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس در اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان آمده است: فعالیت این سامانه از شامگاه روز پنجشنبه یکم دی ماه آغاز می‌شود که در روز جمعه مناطق جنوب و غرب استان و طی روز شنبه سوم دی ماه اکثر مناطق را در برمی گیرد.

بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و مه گرفتگی و کاهش دید و افت محسوس دما تا اواخر روز شنبه در سطح استان پیش‌بینی شده است.

براساس هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتمال لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها در سفرهای بین شهری و مسدود شدن محورهای روستایی در مناطق سردسیر و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و نیز خسارت به صنایع کشاورزی وجود دارد.

هواشناسی اصفهان توصیه کرده که هم استانی‌ها طی این مدت ضمن پرهیز از فعالیت کوهنوردی در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه بر لزوم آماده باش راهداری استان برای آماده سازی و تجهیزات برف روبی تاکید شده است.

کد خبر 5662381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha