۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

درخواست رئیس جمهور فرانسه از اروپا برای کاهش وابستگی به آمریکا

درخواست رئیس جمهور فرانسه از اروپا برای کاهش وابستگی به آمریکا

«امانوئل ماکرون» معتقد است که اروپا باید جدای از آمریکا، استقلال بیشتری در فناوری و قابلیت‌های دفاعی به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از کشورهای اروپایی خواست در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قاطع‌تر و قوی‌تر عمل کنند و وابستگی به آمریکا را در زمینه امنیت کاهش دهند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا، رئیس جمهور فرانسه در مسیر بازگشت از کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد که در اردن برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای ریاست‌جمهوری فرانسه گفت که تلاش‌های خود برای توسعه دفاع اروپا را جایگزینی برای ناتو نمی‌داند.

این روزنامه به نقل از ماکرون ادامه داد: اروپای قدرتمند به این قاره اجازه می‌دهد تا در ائتلاف نظامی ناتو مستقل‌تر شود و در داخل ناتو و با آن کار کند، اما اروپا نباید تنها به این موضوع وابسته باشد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: ائتلاف ناتو تنها چیزی نیست که ما باید به آن تکیه کنیم، بلکه باید در استقلال راهبردی خود تجدید نظر کنیم.

ماکرون در پایان گفت: اروپا باید جدا از آمریکا استقلال بیشتری در فناوری و قابلیت‌های دفاعی کسب کند.

اظهارات مقامات اروپایی در مورد مداخله آمریکا در قاره کهن متوقف نمی‌شود. در این راستا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیراً در سخنانی گفت: اروپا هزینه کمک‌های خود را به کی یف خواهد پرداخت، اما این کمک‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین متحدان اروپایی نارضایتی خود را از آمریکا اعلام کرده و گفتند که کشوری که بیشترین سود را از جنگ اوکراین می‌برد، آمریکا است.

کد خبر 5662516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha