۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷

امام جمعه بوشهر:

لزوم برخورد با اخلالگران اقتصادی/ نظارت بر قیمت‌ها افزایش یابد

لزوم برخورد با اخلالگران اقتصادی/ نظارت بر قیمت‌ها افزایش یابد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: گرانی کالا و خدمات که توسط اخلالگران داخلی ایجاد می‌شود مردم توقع دارند با این افراد برخورد قاطع و بازدارنده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به تهاجم اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار داشت: در عرصه اقتصاد دشمنان نظام اسلامی ایران کوشش کرده‌اند با تحریم، ایجاد تنگنا و اخلال، در جامعه مشکلات اقتصادی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: طبیعت دشمن چنین است و این ما هستیم که باید با برنامه دقیق اقتصاد مقاومتی در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن هم برای خنثی شدن تحریم‌های اقتصادی و جلوگیری از آسیب و خسارت مقاومت کنیم و هم اینکه اقتصاد جامعه شکوفا شود.

وی گفت: تحقق این مهم نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت، نظارت و برخورد قاطع با متخلفان که ضرر و زیان به منظومه اقتصاد کشور و جامعه وارد می‌کند دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از گلایه کنونی مردم وجود گرانی‌های کاذب است، خاطرنشان کرد: گرانی کاذب یعنی گرانی که از عرصه ذات اقتصاد تولید نمی‌شود، بلکه به سبب سودجویی، افزایش ثروت توسط گروهی اندک ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: گرانی کاذب به نظام و هندسه اقتصادی کشور لطمه وارد می‌کند و این مهم سبب تخریب جدی وضعیت معیشت مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا مردم از مسئولان تقاضا دارند، همانگونه که در دفاع مقدس با جان در مقابل تهاجم نظامی و سخت دشمنان ایستادیم در مقابل تهاجم اقتصادی آنها بایستیم و مقاومت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، ادامه داد: گرانی کالا و خدمات که توسط اخلالگران داخلی ایجاد می‌شود مردم توقع دارند با این افراد برخورد قاطع و بازدارنده شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بدون هیچ تغییر کیفی و تأثیرات عرصه اقتصاد یک کالا افزایش چند برابری پیدا می‌کند بیان کرد: برخی کالاها به یک دفعه نوسان افزایشی قیمت می‌یابد، و توجیه آنان به سبب قیمت برخی از موارد اعلام می‌کنند ولی پس از کاهش آن، ولی قیمت کالاها تغییر نمی‌کند این صحیح نیست و نیاز است برای توازن در حوزه، عرضه و تقاضا، تولید افزایش یابد و مسئولان برای تولیدکنندگان فضا را برای ارتقا تولید با کیفیت فراهم کنند و از جوانان و تولیدکنندگان حمایت ویژه شود.

وی تأکید کرد: عرضه کالا به صورتی نباشد که سیستم دلالی محصولات را از کشاورزان به قیمت ارزان بخرد و چند برابر به مردم بفروشد.

امام جمعه بوشهر گفت: اکنون قیمت برخی از صیفی‌جات و میوه‌ها در مزارع پایین است و این محصولات وقتی وارد عرصه فروش به مردم می‌رسد قیمت آن چند برابر افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت به سبب وجود دلالان و واسطه‌گری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، نظارت به صورت دقیق برای عرضه محصولات و کالاها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: کالا و محصولات به گونه‌ای عرضه شود که ارزان به دست مردم برسد و از آن طرف ضمن نظارت، با متخلفین برخورد بازدارنده شود این توقع مردم از مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ادامه داد: لازم در حمایت از تولیدکنندگان، نظارت بر روی عرضه کالا و محصولات و برخورد با متخلفان اقتصادی به‌عنوان درخواست مردم اقدام جدی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های سبک زندگی اسلامی فرهنگ پایه خانواده است گفت: با وجود اینکه خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین کانون جمعیت جامعه است اما بسیاری از تحولات در کلان جامعه را ایجاد می‌کند و اگر خانواده دارای شاخص والا انسانی و اسلامی شود به کمال می‌رسد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، گفت: ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام بر روی تعالی عنصر خانواده توجه ویژه دارد و خداوند متعال تأکید کرده است ای مؤمنان خود و خانواده از آتش انحراف و عذاب الهی دور نگه دارید.

وی با بیان اینکه خانواده اسلامی را فرهنگ پایه است، تصریح کرد: رعایت تقوا الهی، اخلاق اسلامی، احترام به والدین، توجه به فرزندان و زندگی ایمانی، تلاش برای تأمین معاش بر اساس سفارشات دین از ویژگی خانواده اسلامی فرهنگ پایه است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: برای انحراف انسان‌ها، دشمنان ضمن استفاده از فضای مجازی و گسترش افکار غلط و اندیشه نادرست، فرهنگ غیرانسانی و غیر اخلاقی را ترویج می‌دهند تا انسان‌ها به خانواده‌ها به فرهنگ پایه دست نیابند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با تشکر و قدردانی از سازمان بسیج هنرمندان ایران خاطر نشان کرد: این نهاد در خط مقاومت هنری توانست در مقابل تهاجم هنری دشمنان کارهای خوب و درخور تحسین انجام دهد و در این راستا از برگزار کنندگان جشنواره هنری بسیج در استان بوشهر قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر، به فرهنگ فاطمی پرداخت و با استناد به فرمایشات امام راحل افزود: حضرت زهرا (س) الگو و اساس فرهنگ بانوان است.

وی فرهنگ فاطمی را برای زنان جامعه اسلامی یک اساس در رشد و رسیدن به کمال دانست و خاطر نشان کرد: از ویژگی‌های فرهنگ فاطمی دیانت، دین‌داری و ولایت‌مداری نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجاهدت در راه خدا و صیانت از مقام عالی و عرشی زن است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه زن و مادر واسطه فیض آفرینش انسان است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) صیانت از مقام والا زن و یکی از تجلیات آن عفاف و حجاب است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه عفاف و حجاب یک موضوع مسلم دینی، شرعی و انسانی برای صیانت از مقام زن است افزود: باید مقام زن در جامعه گرامی داشت، مادر اساس خانه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ادامه داد: زن در جامعه اسلامی از مقام بالا و والا برخوردار است و این وجود مبارک باید دارای یک حریم و عزت ویژه باشد و یکی از عوامل این عزت و صیانت، عفاف و حجاب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه صیانت از عفاف و حجاب باید در جامعه مراعات شود گفت: از مسئولان ذیربط تقاضا می‌شود با فرهنگ‌سازی و مراقبت‌ها و این نکته مهم که زن جوهره جامعه است ان‌شاءالله مراعات شود.

کد خبر 5662912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha