۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

امام جمعه موقت کالپوش:

غرب هویت و کرامت زنان را به نام عدالت جنسیتی از بین برد

غرب هویت و کرامت زنان را به نام عدالت جنسیتی از بین برد

میامی-امام جمعه موقت کالپوش گفت: غرب هویت و کرامت زنان را به نام عدالت جنسیتی از بین برد در حالی که نیروی اصیل تمدن سازی در اسلام، زنان هستند و این نشان از جایگاه زن در دین مبین اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قلیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع حسین آباد با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقش مهم و تأثیر گذار قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضائی باحوصله و فرصت رسیدگی‌های لازم را در مورد اغتشاشات اخیر انجام داده و هر کاری که لازم است را می‌کند.

وی بیان داشت: دستگاه قضائی نسبت به آن‌هایی که جرمی ندارند و باید تذکراتی به آنها داده شود، راهنمایی و سپس آزاد کردن آنها را صورت می‌دهد همچنین به آن‌هایی هم که بیشتر باید توجه کنند توجه می‌شود اما در مواردی هم که باید قاطعانه و باصلابت عمل کنند، این عمل صورت می‌گیرد که جای تقدیر دارد.

امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه احکام الهی اگر انجام شود موجب آسایش و آرامش جامعه خواهد بود، افزود: به دستگاه قضا می‌گوئیم که وقتی قاطعانه رأی می‌دهید بدانید که حزب‌الله پشتیبان شما خواهد بود.

قلیان در ادامه و با بیان اینکه اصل وحدت، هم رمز پیروزی و عامل تداوم و حفظ انقلاب از ابتدا تا امروز بوده است، گفت: همین اصل مهم همواره مورد طمع دشمن است لذا شاهد هستیم که تمام تلاششان را می‌کنند تا این وحدت بر هم بخورد.

وی با بیان اینکه قرار دادن جوان در مقابل خانواده، فرزند در مقابل والدین، همسر در مقابل خانواده همسر و… توطئه‌های دشمنان است، بیان کرد: هر دستاوردی در انقلاب اسلامی به دست آمده در سایه وحدت بوده است.

امام جمعه موقت کالپوش در ادامه با بیان اینکه غرب، هویت و کرامت زن را به اسم عدالت جنسیتی از بین برد، تاکید کرد: عدالت جنسیتی برای آن مطرح شد که شرکت‌ها و سرمایه‌داران در بهره‌کشی از زنان راحت‌تر عمل کنند آن هم زنی که خدای تعالی او را ریحانه آفریده و برای او وظایفی تعیین کرده است.

قلیان بیان داشت: غرب غریزه مادری و همسری زن که مایه سکون و آرامش فرد و جامعه است را به اسم تساوی حقوق زن و مرد از او گرفت و کاری کرد که زنان را به عنوان کالای تجاری دست به دست کنند و لذا این قشر را از جلوه‌ها و زیبایی‌های زنانگی و مادرانگی بی بهره کردند.

وی با بیان اینکه اسلام به زن اهمیت داد و حتی او را مشمول ارث بری دانست و به این قشر استقلال مالی داد، بیان کرد: اسلام آنچنان به بانوان اهمیت می‌دهد که یک سوره برای زنان نازل شده است همچنین سوره‌ای به نام مریم در قرآن وجود دارد.

امام جمعه موقت کالپوش با بیان اینکه اگر ما تمدن نوین اسلامی را مدنظر داریم نیروی اصیل این تمدن را بانوان می‌سازند، بیان کرد: دشمنان فهمیده‌اند که زن است که با نقش‌های مختلف مادری و همسری و خواهری، حاج قاسم و شهید حججی و شهید آرمان و شهید عجمیان می‌سازد و نقشه‌های دشمن را خراب می‌کند و جامعه کریم و عفیف و نجیب بار می‌آورد لذا از همان اول سرمایه‌گذاری را روی بانوان کردند تا می‌توانند این قشر عظیم مؤثر را از تأثیر بیندازند.

کد خبر 5662978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha