۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳

با محوریت آسیب‌های اجتماعی؛

جشنواره «کاریکاتور» در پارس‌آباد برگزار می‌شود

جشنواره «کاریکاتور» در پارس‌آباد برگزار می‌شود

اردبیل- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره استانی «کاریکاتور» با محوریت آسیب‌های اجتماعی به میزبانی پارس‌آباد برگزار می‌شود.

سعید نوریان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره که فراخوان آن منتشر شده با اهداف امید و نشاط‌آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.

وی شرایط جشنواره را بیان کرد و گفت: آثار ارائه شده باید بدون قاب و پاسبورتو ارائه شود و آثار ارسالی نیز نباید پیش از این برنده جایزه‌ای شده باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: آثار می‌تواند به صورت دیجیتال و یا دستی اجرا شده باشد و هر هنرمندی می‌تواند حداکثر سه اثر در جشنواره ارائه کند.

نوریان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید اصل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در پارس‌آباد، اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان ارائه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آثار ارسالی پس از پایان جشنواره در آرشیو نگهداری و بازگردانده نمی‌شود.

نوریان اضافه کرد: آثار پذیرفته شده در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا شهروندان بیشتر با آثار هنرمندان در حوزه کاریکاتور آشنایی پیدا کنند.

وی بیان کرد: جوایز این جشنواره به آثار برگزیده اول ۳۰ میلیون ریال، برگزیده دوم ۲۰ میلیون ریال و برگزیده سوم نیز ۱۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و کاتالوگ دیجیتالی ارائه خواهد شد.

نوریان حداکثر مهلت آثار را ۱۵ دی ماه و اعلام آثار پذیرفته شده را تا ۱۸ دی ماه اعلام کرد و ادامه داد: افتتاح نمایشگاه و اختتامیه جشنواره ۲۲ دی ماه سال‌جاری در پارس‌آباد برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امیدواریم برگزاری این رویداد هنری فرصت خوبی را برای هنرمندان فراهم کند تا بتوانند رقابت سالمی را در این حوزه انجام دهند.

کد خبر 5663922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha