۵ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل ساخت قرار دارند

 ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل ساخت قرار دارند

زنجان-نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در محلات بافت فرسوده ساخته خواهد شد و در حال حاضر ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل ساخت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی لواسانی ظهر دو شنبه در نشست‌های تخصصی با عنوان آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان زنجان، از وجود ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در سطح کشور خبر داد و گفت: دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در این محلات وجود دارد و این محلات فاقد هر گونه سازه هستند و با کوچک‌ترین زلزله‌ای همچون زلزله بم خسارت جانی و مالی سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز داشت: ساماندهی حوزه مسکن یکی از اولویت‌های اساسی دولت مردمی بوده و روند اجرایی آن با شتاب خوبی در حال اجرا بوده و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری یکی از چالش‌های اصلی دولت است.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه دولت سیزدهم با ارائه برنامه‌های تشویقی روند نوسازی بافت‌های فرسوده را شتاب بخشیده است، گفت: ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در محلات بافت فرسوده ساخته خواهد شد و در حال حاضر ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل ساخت قرار دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال وقوع زلزله باید به محلات در معرض آسیب شدید توجه ویژه‌ای شود و همچنین مدیران شهری با برگزاری جلسات متعدد، بازدیدهای روزانه، مدیریت بحران برای رفع موانع اقدام کنند و برای جلوگیری از وقوع خسارات‌های مالی و جانی اقدامات جهادی برای نوسازی مسکن و محلات انجام دهند.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران ایران افزود: اقدام جهادی جز با شعار «ما می‌توانیم» امکان‌پذیر نیست و خود مدیران شهری با حضور در محلات بافت فرسوده اقدام به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در بخش‌های تولید مسکن در جهت جلوگیری از خسارات مشابه زلزله بم اقدام کنند.

لواسانی گفت: هدف دولت سیزدهم نوسازی و احداث واحدهای مسکونی است و در این راستا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در محلات بافت فرسوده ساخته خواهد شد و در حال حاضر ۱۰۹ هزار واحد مسکونی در محلات فرسوده در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

وی تصریح کرد: شتاب‌گیری نوسازی مسکن در بازآفرینی شهری از اهداف دولت است و برای این منظور بسته تشویقی درنظر گرفته است.

کد خبر 5665927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha