۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران:

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری

پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری

بیرجند-نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۹۰ درصد خاک کشور بر روی کمربند زلزله است و برای جلوگیری از ایجاد بحران، برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سینا منتظر ظهر دوشنبه به مناسبت پنج دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در رویداد بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی با بیان اینکه این اجلاس همزمان در ۱۰۰ شهر طی روزهای ۳ الی ۵ دی ماه برگزار گردید، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود ۹۰ درصد خاک ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد و به طور متوسط هر سال یک زلزله بزرگ و هر ۱۰ سال یک زلزله بالای ۶ ریشتر را مردم ایران تجربه می‌کنند.

به گفته وی تاکنون ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور شناسایی شده است که ۷۴ هزار هکتار آن بافت فرسوده، ۵۹ هزار هکتار سکونت‌های غیر رسمی و ۳۳ هزار بافت تاریخی است.

وی افزود: محلات هدف بازآفرینی ۲۳ درصد مساحت شهرهای کشور را در بر می‌گیرد و ۳۳ درصد جمعیت شهری کشور در حوزه شهری با تراکم زیاد در این مناطق سکونت دارند این در حالی است که حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار که فاقد هرگونه سازه فلزی یا بتنی هستند در محدوده‌های هدف بازآفرینی داریم.

منتظر با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر در این ابنیه ناپایدار و سقف‌های لرزان سکونت دارند، ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم بر نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرده‌اند، گفت: با مردمی سازی این کار و جلب مشارکت بخش خصوصی و بیدار کردن حس مسئولیت اجتماعی همه عوامل مؤثر در این مسئله می‌توان سرعت نوسازی در بافت‌های فرسوده را افزایش داد.

سفیر شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: مشوق‌های اداری، اعطای تسهیلات ارزان قیمت در بافت‌های هدف، وام ودیعه اسکان موقت و ابلاغ بسته تشویقی جامع شهر سازانه از جمله اقداماتی است که از سوی دولت برای جلب مشارکت اجتماعی در نوسازی این بافت‌های فرسوده توسط مردم، سازندگان و توسعه گران انجام می‌شود.

کد خبر 5665931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha