۵ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵

مدیر کل راهداری گلستان:

روزانه ۸ هزار تردد در محور آق قلا- بندرترکمن انجام می شود

روزانه ۸ هزار تردد در محور  آق قلا- بندرترکمن انجام می شود

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به ثبت متوسط روزانه هشت هزار تردد در محور آق قلا- بندرترکمن، گفت: تعریض و ایمن سازی این محور از دو بخش شرق و غرب، همزمان ادامه دارد.

به گزارش مهر، عادل مصدقی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعریض و ایمن سازی محور ۳۵ کیلومتری آق قلا- بندرترکمن با تعهد ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان هر کدام به طول ۱۷ کیلومتر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: تاکنون هفت کیلومتر از زیرسازی، تعریض ابنیه و آسفالت ضلع جنوب محور از سمت آق قلا به بندر و ساب بیس یک و نیم کیلومتر برای اجرای آسفالت از سوی اداره کل انجام شده است.

مصدقی با بیان اینکه سه و نیم کیلومتر دیگر از محور در مرحله تعریض و زیرسازی مسیر و تعریض پل‌ها قرار دارد، افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی این میزان از محور هم تا دهه فجر به مرحله ساب بیس و بیس و آسفالت می‌رسد.

وی اظهار کرد: حدود ۶ کیلومتر باقی می‌ماند که طی بازدید اخیر استاندار و تاکید وی بر تسریع پروژه، برای فعال سازی پیمانکار مرتبط از جبهه دیگر محور (از سمت کیلومتر ۱۷ به آق قلا) اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: منابع مالی هزینه شده برای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان و از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل است.

مصدقی ادامه داد: براساس آمار سامانه‌های تردد شمار روزانه دست کم هشت هزار تردد از محور آق قلا- بندرترکمن به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود که افزایش ایمنی محور تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات برجا می‌گذارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تحقیقات نشان داده که سرعت و سبقت غیرمجاز عامل تصادفات این محور بوده است.

گفتنی است که از ۵۲۵۰ کیلومتر راههای استحفاظی گلستان ۷۰۵ کیلومتر آن اصلی است.

کد خبر 5666006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha