۶ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۳۷

وزیر آموزش و پرورش:

دفاع از ولایت وجه سیاسی جهاد تبیین است

دفاع از ولایت وجه سیاسی جهاد تبیین است

آمل- وزیر آموزش و پرورش جهاد تبیین را حرکت سیاسی در راه دفاع از ولایت برشمرد و گفت: دفاع از ولایت وجه سیاسی جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری سه شنبه شب در یادواره یکصد شهید روستای کمانگیر کلاً و پاشاکلا آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان با اشاره به وجه عبادی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) مصداق نفس مطمئنه به شمار می‌رود و دائماً ذکر خدا را بر زبان داشت.

وی با بیان اینکه نماز نردبان ترقی برای سیر و رسیدن به خداوند تبارک است، جهاد را از دیگر وجوهات حضرت زهرا (س) برشمرد و گفت: درب جهاد به روی اولیای الهی و برگزیدگان الهی باز است.

وزیر آموزش و پرورش صداقت و صدیق بودن را از جمله ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله برشمرد و گفت: جهاد حضرت زهرا (س) از جنس جهاد تبیین است و برای دفاع از ولایت به جهاد پرداخت.

نوری با اشاره به درپیش بودن حماسه ۹ دی و شهادت سردار سلیمانی، ۹ دی را روز میثاق با ولایت ذکر کرد و گفت: شهید سلیمانی فرد با بصیرت بود.

وزیر آموزش و پرورش جهاد تبیین را حرکت سیاسی در راه دفاع از امامت و ولایت دانست و گفت: حفظ نظام مهمترین اوجب واجبات است و وجه سیاسی دفاع از ولایت از مظاهر جهاد تبیین است.

وی با اشاره به حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال ۶۰ گفت: باید حواسمان جمع باشد و اغوا نشویم و در راه ولایت پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم و فرامین حضرت امام را فراموش نکنیم و وصیت نامه شهیدان را چراغ راه قرار دهیم.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه آمل نیز در این مراسم با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر گنجاندن حماسه ششم بهمن امل در محتوای کتاب درسی اظهار داشت: چهار هزار معلم و ۷۰ هزار دانش آموز در ۷۲۰ مدرسه در آمل فعالیت می‌کنند.

وی بابیان اینکه پنج دانش آموز شهرستان المپیادی هستند و دو دانش آموز شهرستان در المپیاد کشور ژاپن شرکت خواهد کرد، گفت: در شهرستان چهار مدرسه نیمه تمام وجود دارد و برای سه مدرسه نیز رأی تعطیلی صادر شده است.

وی با اشاره به دو مدرسه تخریبی دیگر در شهرستان گفت: برای نوسازی و بهسازی طرح‌های آموزشی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با حمایت‌های مسئولان شاهد اقدامات خوبی در حوزه آموزشی باشیم.

کد خبر 5666715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha