۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

همه چیز در مورد کارت ملی هوشمند لرستانی‌ها

همه چیز در مورد کارت ملی هوشمند لرستانی‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل ثبت احوال لرستان جزئیات صدور و تمدید کارت‌های ملی هوشمند در این استان را اعلام کرد.

فریبرز امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه خدمات از سوی ثبت احوال در ۲۹ نقطه استان لرستان، اظهار داشت: ثبت احوال در ۱۱ شهرستان و شش بخش، نمایندگی‌ها، پنج بیمارستان و… ارائه خدمات دارد.

شتاب در صدور کارت‌های ملی هوشمند

وی بیان اینکه حدود ۵۴ دفتر پیشخوان در سراسر استان لرستان فعال هستند، گفت: بیش از ۹۵ درصد از جمعیت مشمول صدور کارت ملی هوشمند، کارت‌های خود را تحویل گرفته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، بیان داشت: در گذشته وقفه‌ای در صدور کارت‌های ملی هوشمند داشتیم، درخواست‌ها در سیستم ثبت و آماده صدور بودند، خوشبختانه شرکت‌های داخلی ورود پیدا کردند و بدنه و تراشه کارت‌های ملی هوشمند را به مرحله تولید در داخل کشور رساندند.

امیری با تاکید بر اینکه از نیمه دوم سال گذشته روند صدور کارت‌های ملی هوشمند شتاب گرفته است، افزود: مانند بقیه استان‌ها، درخواست‌های زیادی را ثبت داشته‌ایم، حدود ۱۰ میلیون درخواست بود که اینها صادر نشده بود.

وی، ادامه داد: به ترتیب تاریخ درخواست، صدور کارت‌های ملی هوشمند انجام می‌گیرد، کار شتاب گرفته و در آینده نزدیک این کارت‌ها به دست کسانی که در صف صدور مانده‌اند خواهد رسید.

افراد در صف انتظار به زودی کارت‌هایشان را می‌گیرند

مدیرکل ثبت احوال لرستان با اشاره به اینکه به محض اینکه کارت صدور و به استان برسد، پیامک بر روی تلفن متقاضیان ارسال خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه تنگناهای اعتباری در این رابطه رفع شده و تا نیمه اول سال ۹۹، کسانی که ثبت درخواست داشته‌اند، کارت‌هایشان صادر شده است.

امیری، یادآور شد: تعدادی از مردم که قبل از تیرماه ۹۹، درخواست‌هایشان ثبت شده، اگر پیامک را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به محلی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند مراجعه کنند و پیگیر کارت ملی هوشمند خود شوند.

وی با بیان اینکه بعد از این تاریخ نیز، در صف صدور هستند و کارها شتاب گرفته و به زودی تمام کارت‌ها صادر و به دست مردم خواهد رسید، گفت: لرستان در بحث ثبت درخواست‌ها جز استان‌های پیش رو است و افرادی که مشمول صدور کارت ملی هوشمند، یعنی بالای ۱۵ سال هستند در صف صدور قرار می‌گیرند و به زودی صادر خواهد شد.

تمدید تاریخ همه کارت‌های ملی هوشمند قبلی تا سال ۱۴۰۵

مدیرکل ثبت احوال لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کارت‌هایی که از قبل صادر شده، یک خاتمه اعتبار و یک تاریخ تمدید دارند، بیان داشت: با پیگیری‌های رئیس سازمان ثبت احوال کشور و مصوبات تصویب شده در این رابطه، تمام کارت‌هایی که در دست مردم است و احیاناً امسال و سال آینده تاریخ اعتبار آنها به اتمام می‌رسد، به صورت خودکار تا سال ۱۴۰۵ تمدید شده‌اند و نیاز به مراجعه برای تمدید تاریخ آنها نیست.

امیری، تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۵ تاریخ همه کارت‌های ملی هوشمند که در دست مردم هست و تاریخ آنها به اتمام رسیده، به صورت خودکار تمدید شده‌اند و نیازی به مراجعه برای تمدید و تعویض کارت‌ها نیست.

«رسید» های در دست متقاضیان عین کارت ملی است

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همچنین افرادی که درخواست‌های خود را در ثبت احوال به ثبت رسانده‌اند و منتظر صدور کارت هستند، رسیده‌هایی در اختیار دارند که کد رهگیری در آنها به ثبت رسیده است، افزود: این رسید، به منزله کارت هوشمند است و تمام دستگاه‌های اجرایی با ارائه آن رسید، خدمات لازم را به این افراد ارائه کنند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان، بیان داشت: رسید به منزله اصل فیزیک کارت ملی هوشمند است، اطلاعات آن رسید، عین کارت هوشمند در سامانه‌ها ثبت و تأیید شده است، در این راستا بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که با ارائه کارت رسید، خدمات لازم را به افراد ارائه دهند.

کد خبر 5666723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فردین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      این کارت ملی مگه داستانش چیه من دوساله درخواست دادم هرموقع میرم میگن هنوز نیامده به والله اگه هواپیما می ساختن الان تمام شده بود الکی هی میگن بهشون دادیم فلان کردیم این ۹۵ درصدی که گفتن مطمئن هستم که کارت ملی ندارن تا کی دروغ همش حرف میزنن اما عمل نمیکنن