۷ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶

سفیر نوسازی بم تأکید کرد؛

ضرورت نظارت بر ساخت وسازها برای جلوگیری از افزایش تلفات در حوادث

ضرورت نظارت بر ساخت وسازها برای جلوگیری از افزایش تلفات در حوادث

ساوه- سفیر نوسازی بم با تأکید بر لزوم نظارت جدی بر ساخت و سازها گفت: تلفات بالا در زلزله نشان دهنده نبود نظارت کافی در این بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم جوشانی صبح چهارشنبه در سلسله نشست‌های تخصصی بازآفرینی در ساوه با اشاره به زلزله تلخ بم افزود: حادثه تلخی که در بم رخ داد در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم این شهرستان را تحت تأثیرگذار قرار داده و سوال ما این است که با مشاهده این تجربه تلخ آیا هنوز نباید به بحث بازآفرینی توجه شود.

سفیر نوسازی بم تصریح کرد: بحث بازآفرینی، بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها قبل از حادثه بسیار مهم است چون اگر زلزله‌ای در مناطق فرسوده صورت گیرد شاهد یک گور دسته جمعی خواهیم بود که هزاران مجروح و جان‌باخته به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خسارت و تلفات بالا در زلزله بیانگر آن است که خانه‌های ما امن نبوده و نظارت کافی بر ساخت و سازها صورت نگرفته است لذا مسئولان باید تا قبل از اینکه اتفاقی در کشور رخ دهد بافت‌های فرسوده را احیا کنند.

جوشانی گفت: هم اینک شرایط برخی بافت‌های فرسوده به گونه‌ای است که برخی معابر آن حتی امکان دسترسی خودروهای امدادی را ندارد لذا باید بحث استحکام بخشی و بازسازی خانه‌های مسکونی را جدی بگیریم.

وی در پایان نظارت بر ساخت و سازها را ضروری دانست و افزود: در زلزله بم ساختمان‌های نوساز زیادی نیز دچار تخریب شدند که به دلیل ضعف و عدم نظارت لازم بود لذا ما بر این باوریم که هرگونه دقت در نظارت در ساخت یک ساختمان یعنی یک تلفات کمتر در هنگام حادثه است.

کد خبر 5667225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha