۸ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۱۶

دیدگاه وزیر دفاع ترکیه درباره محورهای نشست سه‌جانبه مسکو

دیدگاه وزیر دفاع ترکیه درباره محورهای نشست سه‌جانبه مسکو

وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با نشست سه‌جانبه دیروز در مسکو گفت: بر لزوم یافتن راه‌ حلی فراگیر برای حل موضوع سوریه تاکید کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص شرکت در نشست سه‌ جانبه دیروز در مسکو، گفت: بر لزوم حل مسئله سوریه به صورت فراگیر و با رویکرد جامع نگرانه در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردیم.

وزیر دفاع ترکیه در این باره ادامه داد: در این نشست درباره اقداماتی که می‌ تواند به بهبود هر چه سریعتر اوضاع سوریه و منطقه و تضمین صلح، آرامش و ثبات منجر شود، بحث و تبادل نظر شد.

«خلوصی آکار» ادعا کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مطرح کردیم، مبارزه با تروریسم بود. ما تاکید کردیم که به تمامیت ارضی و حق حاکمیت همه همسایگان‌ مان به ویژه سوریه و عراق احترام می‌گذاریم و هدف ما تنها مبارزه با تروریسم است و هدف دیگری نداریم!

وی سپس افزود: ارزیابی می‌ کنیم اقداماتی که قرار است طی روزهای آینده انجام شود، به برقراری صلح و ثبات در منطقه و سوریه کمک جدی کند.

لازم به ذکر است که وزارت دفاع روسیه دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ ای از برگزاری مذاکرات سه جانبه میان وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده بود: وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه امروز چهارشنبه در مسکو مذاکراتی سه جانبه برای بررسی راه‌های حل بحران سوریه، مسئله پناهجویان و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با گروه‌های افراط گرا برگزار کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه کرد: پس از این دیدار، وزرای دفاع ۳ کشور به ماهیت سازنده گفتگوها اشاره کردند و بر لزوم ادامه رایزنی‌ها برای دستیابی به ثبات بیشتر اوضاع در سوریه و در کل منطقه تاکید کردند.

کد خبر 5668194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha