۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر:

برنامه‌های آموزش قرآن در استان بوشهر گسترش می‌یابد

برنامه‌های آموزش قرآن در استان بوشهر گسترش می‌یابد

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با همراهی موسسات و تشکل‌های فرهنگی و قرآنی، برنامه‌های آموزش قرآن در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های متنوع آموزش قرآن از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر و با همکاری مؤسسه‌های فعال برگزار شده است.

وی افزود: یک کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین در دوراهک شهرستان دیر و ۲ کارگاه در بندر دلوار شهرستان تنگستان با هدف آموزش شیوه‌های رفتاری، ترغیبی و تشویقی با کودکان، استفاده از بازی‌های فکری و حرکتی، روانشناسی آنها و تغییر سبک زندگی بر مبنای مثل‌های قرآنی و احادیث اهل‌بیت (ع) برگزار شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف ادغام اتحادیه‌های قرآنی در سطح کشور این بود که فعالیت‌ها تربیتی و آموزشی مؤسسه‌محور و هم‌افزا شود، افزود: یک کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین و ۴۰ مادر گناوه‌ای برگزار شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی و برنامه‌ریزی تیم آموزشی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر، پنجمین کارگاه مهارت‌های تربیت قرآنی والدین ویژه ارتباط با فرزندان در شهرستان دشتی و ششمین کارگاه نیز در شهرستان کنگان با تدریس دکتر رضا نجفی، حافظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

افروغ ادامه داد: تا کنون تعداد هشت کلاس آموزشی ارتقای قاریان و حافظان به صورت مجازی و حضوری در رشته‌های تجوید، وقف و ابتدا با تدریس استاد محمدرضا پورزرگری و استاد سعید رحمانی برای افتخارآفرینان جامعه قرآنی استان بوشهر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار جلسه آموزشی کلاس تخصصی صوت و لحن (قرائت سطح ۷ قرآن) با تدریس استاد محسن یاراحمدی، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن ویژه سومین دوره ارتقای حافظان و قاریان با حضور ۳۰ نفر از برگزیدگان و ممتازان جامعه قرآنی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مراحل فراخوان آزمون مسابقه کتبی تفسیر سوره یاسین در شهرستان‌های استان بوشهر در حال ثبت‌نام از علاقمندان به صورت حضوری و به شیوه فرم برخط است.

طلوع محفل قرآنی به یاد شهدای جهاد و حماسه

وی از برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت سومین سالگرد گرامیداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش خبر داد و گفت: محافل قرآنی و مجالس روضه‌خوانی همزمان با سالروز شهدای جبهه مقاومت اسلامی در محل اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر و مرکز افق «شهدای قرآنی مناء» امامزاده میراحمد بن موسی الکاظم (ع) روستای میراحمد بخش عالی‌حسینی شهرستان تنگستان برگزار می‌شود.

افروغ با بیان اینکه از ۱۱۵ نفر از راه‌یافتگان پایین و بالای ۱۸ سال به مرحله پایانی مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) تجلیل و معرفی شد، اظهار کرد: محمد شادور از بوشهر در رشته حفظ ۱۰ جز به مقام چهارم کشوری در بین افراد بالای ۱۸ سال را حائز شد و آقایان علی آیاتی از تهران، احمد برزگر از تهران، مهدی آشورماهانی از کرمان و سیدپویا پروانه از گیلان به ترتیب مقام اول، دوم، سوم و پنجم را در این رشته قرآنی کسب کردند.

کارگاه‌های «دین فطری» ویژه کارکنان دولت

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: نخستین دوره از سلسله کارگاه‌های «دین فطری» ویژه کارکنان دولت و خانواده‌های ایشان، به همراه امتیازات ویژه به مدت پنج روز، در سالن اجتماعات ادارات کل برگزار می‌شود.

کد خبر 5670713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 1
      دروغ میگه مثل بقیشون
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 1
      دروغ میگه مثل بقیشون
    • احمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      0 0
      برنامه هاشون خیلی خوب و کاربردیه خدا قوت