۱۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۳

در سطح خراسان جنوبی؛

۵ مرکز اهدای خون در پویش «چتر سرخ زندگی» پذیرای اهداکنندگان هستند

۵ مرکز اهدای خون در پویش «چتر سرخ زندگی» پذیرای اهداکنندگان هستند

بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پنج مرکز خون‌گیری در خراسان جنوبی آماده اجرای پویش «چتر سرخ زندگی» در زمستان جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، بحث نیاز برخی از بیماران خاص به خون مقطعی نیست و از طرف دیگر متأسفانه به واسطه تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‌دهد، مجروحین این تصادفات در بسیاری از موارد نیز نیاز به اهدا خون پیدا می‌کنند.

برخی از بیماران سرطانی که دوران درمان را می‌گذرانند هم به واسطه اثرات شیمی درمانی نیاز به تزریق خود پیدا می‌کنند و همه این موارد نشان دهنده آن است که شهروندان به عنوان یک کار خیرخواهانه باید نسبت به اهدا خود همت لازم را داشته باشند.

هر چند مردم خراسان جنوبی همواره در این امر پیش قدم بوده‌اند اما تأکید و توصیه مجدد بر این امر می‌تواند افراد جدیدی را به این امر خیر ترغیب کند.

کامبیز مهدی زاده، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در این زمینه اظهار کرد: پویش چتر سرخ زندگی مانند تمام کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح از اول دی تا پایان اسفند در مراکز خون‌گیری خراسان جنوبی اجرا می‌شود، بیان کرد: امیدواریم با حضور پررنگ شهروندان عزیز در این طرح اتفاقات بسیار خوبی رقم بخورد.

مهدی زاده با تأکید بر اینکه نیاز برخی از بیماران خاص به خون همیشگی است، گفت: این پویش با هدف ترغیب اهداکنندگان در فصل زمستان اجرا می‌شود و مراکز خون‌گیری برای دریافت خون اهدا کنندگان آمادگی دارند.

وی در مورد مراکز اهدا خون فعال در این طرح، اظهار کرد: در این پویش دو مرکز در بیرجند و یک مرکز در طبس هر روز صبح از ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و یکشنبه و چهارشنبه نوبت عصر فعال خواهند بود.

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: مرکز قاین هم هر روز صبح از ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز فردوس یکشنبه و چهارشنبه در نوبت صبح فعال و آماده حضور شهروندان به اهدا خون است.

مهدی زاده گفت: در بقیه شهرستان‌هایی که مرکز خون‌گیری وجود ندارد، در قالب تیم‌های سیار این طرح پوشش داده می‌شود.

کد خبر 5670977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha