۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸

فرمانده قرارگاه مدینه:

شهید سلیمانی در سخت ترین عملیاتها در نوک پیکان مبارزه می ایستاد

شهید سلیمانی در سخت ترین عملیاتها در نوک پیکان مبارزه می ایستاد

یاسوج- فرمانده قرارگاه مدینه گفت: شهید سلیمانی شخصیتی برای انجام کارهای بزرگ بود و در دفاع مقدس در سخت ترین عملیاتها در نوک پیکان مبارزه می ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مارانی ظهر دوشنبه در مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در یاسوج افزود: حاج قاسم در جبهه‌های دفاع مقدس فرهنگش این بود خود همیشه در نوک پیکان حمله قرار می‌گرفتند، وی سال‌ها پیش باید در دفاع مقدس شهید می‌شدند اما تقدیر آن بود که وی در عراق سال‌های پس از دفاع مقدس و بعد از شکست داعش به درجه رفع شهادت نائل شوند.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی چند توصیه به بنده کردند و از من خواستند تا به خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند سرکشی کنید و در مسائل روز آنها را راهنمایی و برای بهبود مسائل کشور با مسئولین اجرایی همکاری کنید و در آخر بیان داشتند برای من دعا کنید شهید شوم.

مارانی با بیان اینکه حاج قاسم می‌گفتند من از تبار لرها هستم و امیدوارم بتوانیم راه و مکتب حاج قاسم را ادامه بدهیم، گفت: به عنوان شاگرد مکتب شهید سلیمانی نمی‌توانم خودم را همرزم شهید سلیمانی معرفی کنم و از شما مردم غیور این استان که این برنامه را برگزار کردید تشکر می‌کنم.

مارانی اظهار داشت: شهید سلیمانی کسی بود که یک عمر خود را در داخل و خارج از ایران وقف انقلاب و ارزش‌های انقلاب کرد و بارهای بار سردار سلیمانی گفتند، بهترین دوران من حضور در دفاع مقدس بود.

وی افزود: هر چند در دوره محور مقاومت کارهای بزرگی را حاج قاسم انجام دادند اما خود را همیشه مدیون روزهای دفاع مقدس می‌دانست و شهید سلیمانی دل سوز مردم بود.

فرمانده قرارگاه مدینه یادآور شد: شهید سلیمانی در زمان پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران پیوست و در اولین اعزام به جبهه شهید حسن باقری فرمانده ارشد به فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد حاج قاسم را به عنوان فرمانده تیپ کرمان معرفی کنید و حاج قاسم بسیار شخصیت بزرگی داشتند، شما از او شنیده‌اید اما ما به چشم خود دیدیم.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی در زمان جنگ یک مأموریت سخت را پذیرفتند، شب اول که رزمندگان حرکت کرد و به دشت عباس رسیدند نزدیک به صبح بود که این عملیات لغو شد و ۳۰ کیلومتر راه رفته بودند همین مقدار را برگشتند و فردا شب این عملیات دوباره اجرا شد و دوباره ۳۰ کیلومتر حاج قاسم و نیروهای وی به خط زدند.

مارانی افزود: حاج قاسم مرد سختی‌ها بودند و در خصوص مردم داری حاج قاسم می‌توان به دلسوزی او برای خانواده شهدا اشاره کرد، این شهید والا مقام در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یک فرمانده جامع بود.

وی اظهار داشت: هنر حاج قاسم این بود که در زمان داعش ۸۰ درصد سوریه تحت تسلط داعش درآمد و دیدید خیلی از مسئولین سوری به دنبال فرار بودند اما حاج قاسم رفت و کشور را حفظ و داعش را شکست دادند و یک ارتش در محور مقاومت تشکیل داد.

کد خبر 5671707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha