۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱

رییس اداره زکات استان همدان خبر داد؛

پرداخت ۳۱ میلیارد تومان زکات در استان همدان

پرداخت ۳۱ میلیارد تومان زکات در استان همدان

همدان-رییس اداره زکات استان همدان گفت: ۳۱ میلیارد تومان زکات سال گذشته در استان همدان جمع آوری شده که این امر نشانگر رشد پرداخت زکات در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اوسط خورشیدی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: زکات ۳۲ بار در آیات قرآن و در کنار نماز آمده و زکات مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی تشریح کرد: مبالغ زکات برای تأمین مالی نیازمندان، مددجویان، تعمیر مسکن آنها، پرداخت جهیزیه، معیشت، آزادی زندانیان، کمک‌های درمانی، تهیه لوازم منزل برای نیازمندان، امور عام المنفعه، جمع آوری آب‌های سطحی، احیای قنوات و ساخت غسالخانه در روستاها هزینه می‌شود.

رئیس زکات استان همدان یادآور شد: دولت ۴۰ درصد از هزینه‌های طرح‌های عمرانی و آبادانی را که از مبالغ زکات تأمین شده باشد به عنوان مشوق پرداخت می‌کند.

حجت الاسلام خورشیدی با بیان اینکه طبق اعلام مراجع زکات مردم هر منطقه باید برای عمران، آبادانی و نیازمندان همان منطقه هزینه شود افزود: در صورتی در محل دیگر هزینه خواهد شد که نیازمندی در محل زکات دهنده وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: زکات بر گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره واجب است که در استان همدان گندم، جو و بخشی از کشمش مشمول پرداخت زکات است.

رئیس زکات استان همدان در پایان ادامه داد: ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه، احداث مسکن و تعمیرات مسکن برای نیازمندان، پرداخت معیشت و بسته‌های غذایی، آزادی زندانیان، کمک هزینه درمانی، خرید لوازم خانگی برای نیازمندان، احداث مسجد و حسینیه، کمک به تعمیر مسجد و حسینیه، تعمیر و احیای قنات و غسالخانه‌ها در سال گذشته در استان همدان هزینه شده است.

کد خبر 5671714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha