۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹

کنگره ملی شهدای دانشجو در هویزه برگزار می‌شود

کنگره ملی شهدای دانشجو در هویزه برگزار می‌شود

اهواز - دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو از میزبانی شهرستان هویزه برای برگزاری این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، توفیق تویراتیان امروز در نشست خبری کنگره ملی شهدای دانشجوی اظهار کرد: خوزستان به عنوان خط مقدم دفاع مقدس و مشهدالشهدای ایران شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: این استان دارای بیشترین فداکاری، شجاعت، دلاوری و آمار شهدا در سطح کشور است که گرامیداشت هر یک از اقشار شهید در این استان شایسته و جایگاه بالایی دارد.

دبیر کنگره ملی شهدای دانشجوی تصریح کرد: خوزستان ۳۱۴ شهید دانشجو دارد که تنها شامل شهدای دانشجوی بومی استان نیستند بلکه دانشجویان سایر استان‌ها هستند که در دانشگاه‌های خوزستان مشغول به تحصیل بودند.

تویراتیان عنوان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در سطح کشور با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، در این دوره نیز بسیج دانشجویی خوزستان عهده‌دار برگزاری کنگره شده است.

وی بیان کرد: کنگره شهدای دانشجو ۱۶ دی ماه در یادمان شهدای هویزه خوزستان و با حضور خانواده شهدای دانشجو از سراسر کشور، کاروان‌های راهیان نور و دعوت از سرداران بزرگ جنگ برگزار می‌شود.

دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو یادآور شد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو نهادینه کردن ارزش‌ها، جانفشانی‌ها و ایجاد یک فضای معنوی برخواسته از خط مشی زندگی، اخلاق و رفتار شهدا برای نسل جوان دانشجو و آحاد مردم برای دستیابی به یک جامعه آرمانی است.

تویراتیان اضافه کرد: می‌توان با استفاده از خط مشی شهدا از مشکلات فعلی قرن اخیر رها شده و نسلی شجاع، دلاور، کم‌توقع، مدیون انقلاب، اسلام و کشور داشته باشیم؛ در تاریخ نظیر شهدا را در تواضع و شجاعت پیدا نمی‌کنیم.

وی از تمام مردم کشور به ویژه دانشجویان برای حضور در این کنگره ملی دعوت کرد.

کد خبر 5674555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha