۱۶ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۳

فرماندار سرپل‌ذهاب خبر داد؛

تحقق ۸۸ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در سرپل ذهاب

تحقق ۸۸ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در سرپل ذهاب

کرمانشاه- فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب از تحقق ۸۸ درصدی تعهد ایجاد اشتغال در سرپل ذهاب در سال جاری خبر داد.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری ادارات و دستگاه‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان در راستای تحقق صددرصدی تعهد اشتغال ایجادی، اظهار کرد: اشتغال ایجادی شهرستان سرپل‌ذهاب طی سال جاری در سامانه رصد ۸۸ درصد تحقق یافته است.

وی افزود: اعتبار شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش مشاغل خانگی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال است که تا کنون ۵۰ درصد از آن اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب اضافه کرد: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان تاکنون ۵۰ طرح ارائه شده که برای ۳۵ طرح آن اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی پرداخت شده است.

بابلی به تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش به ۲ دستگاه کمیته امداد و بهزیستی شهرستان اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۹۸ طرح ارائه شده، پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تقریباً ۴۰ درصد از سقف ابلاغی انجام و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که در روند پرداخت تسهیلات تسهیل ایجاد کنند.

بابلی با اشاره به تسهیلات پرداختی از محل تبصره ۱۸، گفت: در این بخش نیز به ۴۲ طرح ارائه شده تسهیلاتی بالغ بر ۲۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اشتغالزایی ۱۸۶ نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در جلسه فرمانداران این استان تاکید بسیاری بر توجه به حوزه اقتصاد و گردشگری شهرستان‌ها داشت، خاطر نشان کرد: سرپل‌ذهاب در حوزه گردشگری دارای آثار باستانی، ابنیه تاریخی و مناطق تفریحی بسیار خوبی است که می‌توان با اجرای طرح‌های مناسب و برنامه ریزی دقیق نسبت به شکوفایی اقتصادی این شهرستان از طریق بهره برداری از طرح‌های گردشگری اقدام کرد.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی با توجه به مرزی بودن این شهرستان و فرصت صادرات و نیز با وجود سامانه گرمسیری و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی از جمله کارخانه تولید ماکارونی می‌تواند باعث رونق اقتصادی شهرستان شود.

کد خبر 5674738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha