۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰

مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد؛

صدور ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمانشاه

صدور ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمانشاه طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی ۲ هزار بازرسی فنی انجام شده از آسانسورهای جدید در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم نگاه فرایندگرا به مقوله کیفیت آسانسور، افزود: در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در حال حاضر طرح استانداردسازی آسانسورهای منصوبه گذشته در مراکز پر تردد عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پاساژها و ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: به صورت مستمر موضوع استانداردسازی این آسانسورها پیگیری و رصد می‌شود.

حسین پور با بیان اینکه ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، پایان کار از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد به منظور رعایت الزامات فنی و تأمین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت استان انعقاد قرارداد کنند.

وی اضافه کرد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکت‌های مورد تأیید، مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل کنند.

حسین پور با اشاره به الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ و دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر اعتبار یک ساله گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، گفت: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظفند در راستای حصول اطمینان از ایمنی آسانسور و سرویس و نگهداری مستمر آن با شرکت‌های نصاب عقد قرارداد کنند در غیر این صورت مسؤولیت مستقیم سوانح احتمالی بر عهده آنان خواهد بود.

کد خبر 5676495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha