۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران:

قیام ۱۸ دی مردم ساری سند افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی است

 قیام ۱۸ دی مردم ساری سند افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی است

ساری- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران قیام ۱۸ دی سال ۵۷ مردم ساری را سند مظلومیت و افتخار جامعه انقلابی مازندران در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام علی اکبر درخشنده در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت دهه بصیرت مصادف با ۹ تا ۱۹ دی ماه اظهار داشت: روزهای این دهه هر یک جزو روزهای گهربار و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و روز نهم دی، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، قیام ۱۸ دی مردم ساری و قیام ۱۹ دی مردم قم از جمله آن است.

وی با گرامیداشت سالروز قیام بصیرانه مردم انقلابی استان در ۱۸ دی ماه سال ۵۷ اظهار داشت: روزهای قبل از آمدن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در اعتراض به ظلم و جنایت رژیم منحوس پهلوی، مردم بصیر و انقلابی استان مازندران و ساری حماسه آفرینی کردند.

وی ادامه داد: مردم بصیر و انقلابی استان و ساری در اعتراض به جنایت رژیم پهلوی همزمان با دیگر استان‌ها و مناطق کشور قیام کردند و باتبعیت از پیام‌ها و اعلامیه‌های معمار کبیر انقلاب علیه جنایت‌ها اعتراض کردند.

حجت الاسلام درخشنده اظهار داشت: مردم انقلابی ساری در ۱۸ دی از مسجد جامع تا میدان ساعت دست به اعتراض زدند و این قییام با خشونت رژیم پهلوی پاسخ داده شد و جمعی از هم استانی‌ها مجروح شدند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه دو تن از شهروندان استان به نام‌های سید اسماعیل عابدین پور و محمد عسگری توفیقی در قیام ۱۸ دی ساری به شهادت نائل آمدند، افزود: ثمره این مجاهدت و قیام و خون به ناحق ریخته مردم منجر به پیروزی جمهوری اسلامی ایران و شکست رژیم ملعون شاه و خاتمه سلسله ظالمانه شاهنشاهی شد.

وی ادامه داد: روز ۱۸ دی در تاریخ ایران اسلامی و تاریخ آزادمردان و ایثارگران عالم ثبت شده است و شهدای والامقام این روز سند مظلومیت و افتخار جامعه ایثارگر انقلابی مازندران به شمار می‌رود.

وی یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و با تاکید بر پیروی و استمرار راه و آرمان‌های شهیدان گفت: انشا الله با عنایت از تبعیت راه شهیدان در مسیر الهی و بسترسازی ظهور منجی عالم بشریت قرار گیریم.

کد خبر 5677016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha