۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۱

مدیرعامل هلال احمر گلستان خبرداد؛

آماده باش نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان برای مواجهه با یخبندان

آماده باش نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان برای مواجهه با یخبندان

گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده باش بیش از ۱۰۰ امدادگر و نیروی عملیاتی استان در پی هشدارهای هواشناسی وقوع برف و سرما و یخبندان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی استان از شامگاه امشب (یکشنبه) ریزش برف در اغلب نواحی استان، احتمال وقوع کولاک، کاهش محسوس دما، تداوم سرما و یخبندان، مه غلیظ و وزش باد نسبتاً شدید، همه نیروهای عملیاتی هلال احمر گلستان به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: تا پایان مساعد شدن شرایط جوی، ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر استان در ۱۶ پایگاه امدادونجات، ۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC) در آمادگی کامل خواهند بود.

وی ادامه داد: یک مرکز امداد هوایی، یک تیم واکنش سریع، یک مرکز آنست (سگ‌های جست‌وجو و نجات)، سه پست موقت گمیشان، مراوه تپه و اردوگاه دلند با بکارگیری ۱۹ آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی آماده مأموریت هستند.

غریب آبادی گفت: انتظار است تا مساعد شدن شرایط جوی هم استانی‌ها و مسافران حتی الامکان در مناطق برف گیر و کوهستانی تردد کمتری داشته باشند و در صورت وجود ضرورت ضمن رعایت موارد ایمنی و احتیاط کامل و به همراه داشتن البسه گرم و مواد غذایی، در محورهای برفی از زنجیر چرخ استفاده کنند.

گفتنی است بر اساس اطلاعیه هواشناسی از شامگاه امشب سامانه سرد بارشی وارد گلستان می‌شود و یخبندان و کولاک بخش‌های زیادی از استان را فرا می‌گیرد.

کد خبر 5677030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha