۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹

نخست وزیر پاکستان:

۳۳ میلیون پاکستانی از سیل آسیب دیدند/ ۱۷۰۰ کشته و ۸ میلیون آواره

۳۳ میلیون پاکستانی از سیل آسیب دیدند/  ۱۷۰۰ کشته و ۸ میلیون آواره

نخست وزیر پاکستان آمارهایی از سیل شدید در این کشور ارائه کرد و گفت: در اثر باران های سیل آسا در پاکستان ۳۳ میلیون نفر آسیب دیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان آمارهایی از سیل شدید در این کشور ارائه کرد و گفت: در اثر باران‌های سیل آسا در پاکستان ۳۳ میلیون نفر آسیب دیدند.

وی همچنین تاکید کرد: در اثر سیل شدید در نقاط مختلف این کشور دستکم ۱۷۰۰ نفر کشته و هشت میلیون نفر دیگر نیز آواره شده اند.

گفتنی است پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت پاکستان در پی وقوع سیل‌های اوایل سال که منجر به زیرآب رفتن بخش بزرگی از مناطق این کشور، تخریب مزارع و زیرساخت‌ها و کشته شدن حدود هزار و ۷۰۰ نفر شد بانک جهانی در بیانیه‌ای از تصویب کمک مالی به ارزش ۱.۶۹ میلیارد دلار به پاکستان خبر داد.

بانک جهانی در نظر دارد تا پروژه‌های کمک رسانی در جنوب شرقی استان سند که گفته می‌شود بیشترین خسارت بر اثر سیل داشته است را اجرایی کند. «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان در این باره گفته است: پاکستان به کمک‌های جهانی برای سیل زدگان نیازمند است، پاکستان با بحران اقتصادی روبرو شده، این کشور همچنین با کمبود بودجه، دلار و تأخیر صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام روبرو شده است.

از تابستان سال ۲۰۲۲ پاکستان شاهد وقوع سیل‌های ویرانگر پس از بارش باران‌های سنگین موسمی و ذوب شدن یک سوم کوه‌های یخی این کشور در مناطق کوهستانی بود که بیش از هزار و ۷۰۰ کشته به جا گذاشت و زندگی ۳۳ میلیون نفر نیز متأثر کرد.

کد خبر 5677568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha