۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴

رزمایش کشتی جنگی روسیه با موشک‌های هایپرسونیک

رزمایش کشتی جنگی روسیه با موشک‌های هایپرسونیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کشتی جنگی این کشور برای آمادگیِ مقابله با حملات هوایی، تمرین‌های نظامی در دریای نروژ انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات و تاریخ دقیق رزمایش اعلام کرد ناوچه «آدمیرال گورشکوف» مجهز به موشک‌های کروزِ هایپرسونیک (فراصوت)، رزمایش دفاعی در دریایی نروژ انجام داده است.

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه خدمه این ناوچه تمریناتی را برای مقابله با حملات هوایی شبه‌سازی‌شده دشمن در دریای نروژ انجام دادند.

به نوشته رویترز، هفته پیش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این ناوچه مجهز به نسل جدید موشک‌های کروزِ فراصوت را به اقیانوس اطلاس فرستاد تا این پیام را به غرب ارسال کند که روسیه، از جنگ در اوکراین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.

کد خبر 5678589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      3 1
      روسیه بابرنامه های موفق ودرست فکر پلید غربی ها را منحرف نموده وشرش شان را به خودشان بر گرداند.محدودیت انرژی خیلی بیچاره شون کرده تمام اروپاه را بهم ریخته،تبلیغات گسترده باید صورت بگیرد تا نقشه ها اثر گذار باشه.
    • خسرو IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      2 0
      خوبه یکی به روسیه حمله کنه و به بهانه پوتین زدایی باعث خرابی روسیه و کشتن زن و بچه و آوارگی میلیونها انسان بشه
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      0 0
      دوران غروب غرب فرا رسیده است فقط دو سال صبر کنید تا نتیجه را ببینید.
    • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      مرگ بر روسیه، مرگ بر مزدور روسیه، مرگ بر جاسوس روسیه
    • Mahdi IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      دوستان هر کشوری باید به فکر دفاع از مرزهای باشه. اگر تاریخ جنگهای روسیه با پادشاه سوئد، ناپلئون و هیتلر رو بخونید دو راه برای فتح مسکو از طریق زمین وجود داره یکی محور مینسک اسمولنسک که با توجه به واقع شدن مینسک در بلاروس و طرفدار روسیه بودن این مسیر امن است. مسیر دوم که دورتر هستش از خارکف هست
    • Mahdi IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      حتی هیتلر در خارکف ۵ یا ۶ بار جنگید و حالا غرب با تسلط بر اوکراین و تهدید زمینی مسکو از مسیر خارکف و تحریک مسکو پوتین رو مجبور به جنگ کرد. حالا به نظر شما مقصر جنگ کیه؟ در ضمن از لحاظ تاریخی اوکراین همیشه جز روسیه بوده. لطفا درباره ریشه ها مطالعه بفرمایید و گول تبلیغات رسانه ای رو نخورید