۲۲ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

حمایت‌های ویژه حوزه بانوان استانداری خراسان شمالی جهت اشتغال زنان

حمایت‌های ویژه حوزه بانوان استانداری خراسان شمالی جهت اشتغال زنان

بجنورد- مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی به تشریح طرح‌های اشتغالزایی ویژه بانوان پرداخت و گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت است.

زهرا معینی یکتا در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح طرح‌های اشتغالزایی ویژه بانوان در خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارافرین یکی از محورهای جدی فعالیت است که در این راستا تفاهم نامه‌ای بین استانداری و معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری با هدف کمک به اشتغالزایی برای حداقل ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مهارت دیده و جویای کار منعقد شده است.

وی افزود: این اقدام که بناست مطابق با زیست بوم منطقه انجام شود، ۳ میلیارد تومان از محل‌های معاونت زنان و بنیاد برکت اعتبار دارد که بابت اجرای طرح شمسا هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: طبق این طرح اولویت با زنان سرپرست خانوار مهارت دیده و جویای کار و زنان کارآفرین استان است که حداکثر یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در سال و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا می‌شود.

معینی یکتا از انعقاد تفاهم نامه با برخی بانک‌ها نیز خبر داد و بیان داشت: بر این اساس نیز به ۵۰ نفر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام صفر درصد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اختصاص وام‌های خود اشتغالی به افراد تحت پوشش کمیته امداد برای خرید تاکسی جهت توانمند سازی افراد با اولویت بانوان با سهمیه ۶۴ نفر نیز در دستور کار است.

وی افزود: اسامی افراد واجد شرایطی که در دهک یک تا پنج درآمد باشند از سوی یک نهاد تسهیلگر اشتغال نظیر ستاد ساماندهی مشاغل خانگی بنیاد مستضعفان به بانک معرفی شده اند ولی امکان معرفی ضامن را ندارند ضمانت نامه صادر می‌شود.

معینی یکتا در انتها گفت: در این راستا نیز سهمیه هر استان ۱۶ میلیارد ریال و سقف تسهیلات اشتغال خرد در این مصوبه ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

کد خبر 5680296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha