۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان عنوان کرد؛

انتقال مادر باردار بستکی توسط بالگرد هلال احمر هرمزگان

انتقال مادر باردار بستکی توسط بالگرد هلال احمر هرمزگان

بندرعباس - مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان از امداد رسانی به مادر باردار توسط بالگرد این جمعیت در مناطق کوهستانی بستک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار سلحشور گفت: روز چهارشنبه گزارشی مبنی بر وخامت حال مادری باردار در روستای "بست بند" از مناطق کوهستانی شهرستان بستک به مرکز کنترل عملیات هلال احمر هرمزگان اعلام شد.

وی افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و انسداد راههای ارتباطی طی بارندگی های اخیر، بلافاصله بالگرد هلال احمر به محل مأموریت اعزام شد. بعد از اقدامات لازم درمانی، مادر باردار توسط بالگرد هلال احمر به بیمارستان فارابی بستک منتقل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال‌احمر یاری رسان افراد نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت نیاز به کمک امدادگران هلال‌احمر با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان تیم‌های امداد و نجات ما به محل موردنیاز اعزام شوند.

امداد رسانی به مادر باردار بستکی

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش شهرستان بستک گفت: به دنبال تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان بستک مبنی بر شروع دردهای زایمانی خانم باردار ۴۳ ساله در روستای پشت بند دهستان فتویه، آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ فتویه به همراه ماما به محل اعزام شد، که با توجه به بارندگی روز گذشته و خرابی جاده های خاکی منطقه مذکور و وجود گل لای فراوان امکان عبور آمبولانس وجود نداشت که در نهایت کادر درمانی پس از پیاده روی و طی مسافت حدود ۶ کیلومتری بر بالین بیمار رسیدند.

فیروزی افزود: پس از معاینه و ارزیابی مادر باردار و تشدید دردهای زایمانی و پیشرفت سریع فرایند زایمانی؛ نوزاد پسر با حال عمومی خوب متولد شد و اقدامات حمایتی و درمانی توسط‌ ماما و تکنسین اورژانس به مادر و نوزاد ارائه شد.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز اعزام مادر و نوزاد به بیمارستان و با توجه به قطع مسیر ارتباطی، هماهنگی لازم جهت اعزام بالگرد هلال احمر استان به محل توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان صورت گرفت و مادر و نوزاد جهت اقدامات درمانی تکمیلی توسط اورژانس هوایی به بیمارستان فارابی بستک منتقل شد.

کد خبر 5681139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha