۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

امام جمعه اراک:

راه نجات بشریت پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) است

راه نجات بشریت پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عزت و اقتدار کشور در گرو تولید و حمایت از تولید در بخش های مختلف است و همه باید ضمن صرفه جویی در مصرف منابع، در راستای تقویت تولید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر جمعه در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بی دلیل تقوا و ولایتمداری و فضیلت و وجود مبارک آن بانوی برتر عالم تابلویی از همه کمالات و ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه اراک افزود: قرآن کریم بهترین سند برای تبیین عظمت شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) است و این بانوی بزرگ اسلام شخصیت تراز اسلام و پرچم دار ولایت است.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) شخصیت حضرت زهرا(س) را به عنوان اسوه حسنه معرفی می کنند و این نشان از جایگاه با عظمت دخت نبی مکرم اسلام است و این ایام بهترین فرصت برای معرفی سیره فاطمی به بانوان و دختران است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: شاخص ترین و عالی ترین الگو برای بانوان حضرت زهرا(س) است و نگاه فاطمی در همه بخش های جامعه و نظام اسلامی جاری و نهادینه شود و ملت ایران با تاسی به فرهنگ فاطمی می تواند قله های بلند پیشرفت و سعادت را طی کند.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) کانون هدایت، تعلیم و تربیت، شرف، انسانیت، وفاداری، ولایتمداری، خدمت صادقانه به محرومین است.

دری نجف آبادی ضمن تبریک ولادت باسعادت امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی(ره) از نسل حضرت زهرا(س) و پیرو مکتب علوی، فاطمی و حسینی است که در بیوت صالحه اهل بیت(ع) تربیت یافت و در طول انقلاب اسلامی از این شخصیت های بزرگ همچون آیت الله شهید بهشتی و شهدایی چون شهید سلیمانی زیاد داریم.

وی افزود: امام خمینی(ره) دانشگاه اهل بیت(ع) را با تشکیل انقلاب اسلامی را اندازی کرد و شخصیت بزرگ و نورانی حضرت امام(ره) در پرتو نورافشانی حضرت محمد مصطفی(ص) شکل گرفته است.

امام جمعه اراک ادامه داد: اگر امروز در هر نقطه از عالم نورافشانی مشاهده می کنیم و کانون مهر و محبت است در آن کانون فرهنگ علوی و فاطمی نمود پیدا کرده و این نشان‌دهنده کارآمد بودن مکتب فاطمیه و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) و امام جعفر صادق(ع) است، افزود: انقلاب اسلامی چیزی جز مکتب جهادی و ایثارگران و شهادطلبانه امام حسین(ع) و مکتب فقاهتی امام جعفر صادق(ع) نیست و ملت ایران قدردان این مکتب است.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امروز دنیا تشنه محبت، فرهنگ فاطمی و عدالت علوی است، گفت: دنیا با نهادینه کردن مکتب اهل بیت(ع) در جامعه محقق می شود و راه نجات بشریت پیروی از اسلام ناب محمدی(ص) است و همه باید به این ریسمان مستحکم تکیه کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با انقلاب اسلامی پیروز همه میدان ها و صحنه ها است، افزود: ملت ایران همواره هوشیار است و تحت تاثیر فریب ها و نیرنگ های دشمنان قرار نمی گیرد و این ملت به پیروی از مکتب امام خمینی(ره) و تبعیت از ولایت فقیه افتخار می کند.

امام جمعه اراک با محکومیت اقدام فرانسوی ها در توهین به ارزش های اسلامی بیان کرد: کارنامه انگلیسی ها و فرانسوی ها علیه ملت ایران سیاه و ننگین و مملو از غارتگری و توطئه است و امروز سیاست مداران غربی با چهره نفاق و دروغ به مقدسات دینی ملت ها توهین می کنند و این قابل قبول نیست.

وی افزود: غربی ها به دنبال گاو شیرده و غارت منابع ایران هستند و می خواهند استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران را بگیرند و این را بدانند این ملت آزاده تحت تاثیر فریب های گرگ های آدم خوار قرار نمی گیرد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: بانی و عامل همه جنایت های عالم جبهه استکبار و استعمار جهانی است و ملت ایران مقتدرانه راه پرافتخار امام و رهبری را ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار کشور در گرو تولید و حمایت از تولید در بخش های مختلف است و همه باید ضمن صرفه جویی در مصرف منابع در راستای تقویت تولید تلاش کنند.

کد خبر 5681190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha