۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۱

آیا اوکراین در تدارک حمله شیمیایی علیه روسیه است؟+ فیلم

آیا اوکراین در تدارک حمله شیمیایی علیه روسیه است؟+ فیلم

تصاویری از ارتش اوکراین منتشر شده که به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله شیمیایی این کشور علیه نیروهای روس دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در انگلیس هشدار داد تصاویر تازه‌منتشرشده ارتش اوکراین نشان می‌دهد که احتمالاً آنها در حال تدارک حمله شیمایی علیه نیروهای ارتش روسیه هستند.

ویدئویی اخیراٌ از ارتش اوکراین منتشر شده که تصاویری از پهپادها و مخزن‌های گاز را نشان می‌دهد و برخی از مخزن‌های گاز نیز به پهپادها وصل شده‌اند.

در تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ در اوکراین، مقامات جمهوری دونتسک سه‌شنبه گذشته اعلام کردند ارتش روسیه و شبه‌نظامیان «واگنر» پس از چند روز درگیری شدید موفق شدند کنترل شهر «سولیدار» در منطقه دونتسک را به دست بگیرند؛ شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله ارتش روسیه به شهر راهبردی «باخموت» است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفندماه پارسال، در ماه سپتامبر (اوایل مهر) در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شدند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبر 5681666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      22 19
      اکراین داره مردانه میجنگه و این روسیه است که با بمب و موشک و با نامردی مردم اکراین رو زیر آتش قرار داده. روسیه حالا که در باتلاق جنگ اکراین گیر کرده میخواد جنگ کثیفی رو بر علیه اکراین آغاز کنه تا شاید به نامردی پیروز جنگ بشه.
      • ایرانی اصیل باشعور۹۹ IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
        9 0
        ۸۳ ابر قدرت به اوکمک مالی جانی نظامی میکنندپسرک درتاریخ ابدا مبلع میلیاردی کمک نداریم کمک هادرحدچندمیلیون دلارهست، ۳۰و۴۰میلیاردنامش کمک نیست نامش شراکت درجنگ میباشدامروز روسیه با۸۳کشورقدرتمندمیجنگدوکاملا تحریم هست وگرنه اکراین برا ی روسیه،یک روستا،هم محسوب نمیشودونهایت دوماهه انراجمع میکرد.با۸۳کشور"
    • سام IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      2 0
      اینا همش مضخرفه، به فرض که اینطور است نویسنده میگوید، به محض استفاده از چنین سلاح ممنوعیه ان هم در روسیه، کل اروپا وناتو غرب را روسیه بمباران اتمی میکند، نه از کسی اجازه میگیرد، نه به کسی پاسخ میدهد، هیچ کشور غیر دوست نمی تواند دسر دربره،
    • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 0
      ازاکراین بعید نیست قیافهاخیلی شبیه به داعش هرچند داعشم شاخه نازی اسلامی
    • انسان باشعوروبادرایت ایرانی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      3 0
      اگراکراین قصدمحوشدن نقشه کشورش مردمش کلاازکره خاکی داشته باشددست به چنین کاری میزندانوقت نه اکراین نه لهستان ونه اروپا یی درکره زمین وجودخواهدداشت،روسبه المان را شکست،دادنه امر یکا وانگلیس ،هیتلرازروس شکست خوردامامفتخورهاچون امریکا وانگلیس وفرانسه بیجهت خودرافاتح جنگ جهانی دوم خواندندروسیه فاتح بودو
    • حسین شرافت IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      حتی اروپا هم بشدت مخالف استفاده اوکراین از سلاح شیمیایی هستش چون عواقب وحشناکش را خوب میدونند منتها این وسط ی مشکلی بزرگی وجود داره امریکا همه تلاش خودش را میکنه که هم اروپا را بکلی تضعیف کنه و هم کاری کنه که روسیه هرچند از سلاح های هسته ای کم قدرت استفاده کنه اونوقت دیگه این لکه ننگ تاریخ استفاده ا