۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

کاشت ۱۰۰۰ نهال صنوبر در دانشگاه لرستان

کاشت ۱۰۰۰ نهال صنوبر در دانشگاه لرستان

خرم‌آباد- رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان از کاشت هزار نهال صنوبر در راستای اجرای طرح مدیریت سبز در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمدزاده امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح محیط‌زیستی کاشت هزار نهال صنوبر کاهنده آلودگی «پَساب» سایت مرکزی دانشگاه لرستان، در راستای مدیریت سبز، بر پایه «آب‌پالایی درخت»، با حضور رئیس دانشگاه لرستان و رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه، آغاز شد.

وی، گفت: کاشت نهال‌ها با نظارت میدانی جمعی از اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی جنگل، محیط‌زیست، مرتع و آبخیزداری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، اجرا شد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افزود: رخت صنوبر، ویژگی آب‌پالایی دارد؛ از این رو، آلودگی فاضلاب و پساب جاری شده را کاهش می‌دهد که در راستای صیانت از محیط‌زیست است.

محمدزاده، ادامه داد: پساب، پس از عبور از درختان صنوبر، در پایین‌دست، آبی دارای آلودگی‌های کمتر خواهد بود که پیامدهای مثبت زیست‌محیطی برای رودخانه و منطقه دارد.

وی، عنوان کرد: در آینده، افزون‌بر جنبه‌های زیست‌محیطی و گسترش فضای سبز، از درختان صنوبر برای تولید چوب استفاده می‌شود که درآمدزایی برای دانشگاه نیز خواهد داشت.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، بیان کرد: این طرح را دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با همکاری حوزه کاری مدیریت سبز دانشگاه، آغاز کرد.

کد خبر 5681842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha