۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰

سرپرست ورزش و جوانان مازندران:

۱۷۰ هزار ورزشکار در مازندران فعالیت می کنند

 ۱۷۰ هزار ورزشکار در مازندران فعالیت می کنند

بابل- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران شمار ورزشکاران استان را ۱۷۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این ورزشکاران در ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عالیشان شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: برای ورزش مازندران باید شبانه روزی تلاش کرد و انرژی گذاشت و در استان مازندران ۵۲ هیأت ورزشی استانی در حال فعالیت است و ۸۰۰ هیئت شهرستانی داریم.

وی ادامه داد :۱۷۰ هزار ورزشکار آماتور حرفه‌ای و ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی را استان مازندران داریم که بیش از ۵۰۰ مدال را سالانه ورزش مازندران کسب می‌کند و سرانه فضای ورزشی استان ۱.۳ متر مربع است و این سرانه در شهرستان‌ها مختلف است که در شهرستان بابل ۲.۶ متر مربع است.

عالیشان تصریح کرد: شهرستان بابل دارای ۴۵ هیئت ورزشی فعال بوده و ۱۵ هزار ورزشکار سازمان دهی شده در این شهر داریم شهرستان بابل به شهر المپیکی مشهور است و تنوع مدال آوری بابل در رشته‌های مختلف زیاد است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران یادآور شد: در شهرستان بابل تیم فوتبال دسته اولی دریا کاسپین بابل را داریم که فوتبال در بابل حال و هوای خاص دارد و ۱۱ تیم در لیگ‌های مختلف از بابل حضور دارند و ۳۳ مدال تاکنون توسط ورزشکاران بابلی تاکنون در مسابقات مختلف کسب شده است.

وی گفت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری استادیوم هفت تیر بابل نیازمندیم که ۱۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که ۱۸ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

کد خبر 5682356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha