۲۵ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۷

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان:

احتمال قطعی گاز در شرق استان سمنان وجود دارد/ ضرورت مدیریت مصرف

احتمال قطعی گاز در شرق استان سمنان وجود دارد/ ضرورت مدیریت مصرف

سمنان- جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان از کاهش فشار گاز در استان خبر داد و گفت: احتمال قطعی گاز در برخی مناطق شرق استان وجود دارد.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برودت هوا طی چند روز اخیر در استان سمنان بیان کرد: سرمای هوا با توجه به جبهه هوای سرد و کم فشاری که چند روزی است در استان استقرار دارد، حتی در برخی نقاط به منفی ۱۰ درجه نیز رسیده است لذا شاهد افزایش مصرف گاز هستیم.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه ما تعطیلی ادارات و بانک‌ها و همچنین صنایع را داشتیم اما فشار گاز در شرق استان سمنان کاهش یافته است، افزود: از مردم به خصوص در شرق استان درخواست داریم تا بازهم در مصرف گاز کمال رعایت را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در صورت تداوم روند کمبود فشار گاز، احتمال قطعی‌هایی در شرق استان وجود دارد، ابراز کرد: احتمال دارد گاز در مناطقی مانند بسطام و کالپوش و … قطع شود.

حمیدی با بیان اینکه نسبت به قطعی احتمالی گاز در برخی مناطق شرق استان اقدامات لازم و تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شده است، بیان کرد: با عوامل امدادی مانند هلال احمر و بسیج و … هماهنگ هستیم که اگر گاز قطع شد، آذوقه رسانی و خدمت رسانی و امدادرسانی به مردم این مناطق، بلافاصله آغاز شود و مردم کمتر دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم، بیان کرد: اداره گاز به مشترکان پرمصرف اخظارهایی را نیز صادر کرده که در صورت عدم کاهش مصرف اشتراک آنها نیز قطع می‌شود.

جانشین مدیریت بحران استان سمنان با بیان اینکه نیروگاه‌های برق غالباً به گاز کار می‌کنند لذا در مصرف برق نیز باید صرفه جویی کرد، گفت: همان‌طور که در نشست‌های مختلف نیز مطرح شد، شهروندان استان در مصرف برق نیز کمال دقت را در این روزهای سرد داشته باشند.

حمیدی با بیان اینکه خاموش کردن یک بخاری برای ساعاتی و همچنین پوشیدن لباس گرم در خانه‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان در این روزها برای کاهش مصرف گاز صورت داد، گفت: مردم ترجیحاً از لوازم گرمایشی برقی مانند بخاری برقی‌های پرمصرف نیز استفاده نکنند تا در مصرف برق نیز دچار مشکل نشویم.

وی همچنین بیان داشت: به منظور مساعدت در تأمین انرژی در بخش خانگی، اصناف کمتر ضروری استان سمنان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۵ و ۲۶ دی ماه تعطیل خواهند بود.

کد خبر 5682624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha